تلاش انستیتو پاستور برای تولید واکسن کرونا ویروس

پِژوهشگرانِ «انستیتو پاستور» تلاش می‌کنند برای کرونا ویروس واکسن تولید کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از «رویترز» انستیتو پاستور فرانسه در تلاش است واکسن کرونا ویروس چین را بسازد.
یک مسئول این موسسه با بیان این خبر افزود ساخت این واکسن، ۲۰ ماه زمان می‌برد.
پژوهشگران این موسسه برای این کار باید توالیِ کلِ ژِنومِ کرونا ویروس را از نخستین مورد ابتلا در فرانسه به دست آورند و از کشت ویروس جدید در محیط انزوا و ایزوله استفاده کنند.

کریستوف دِنفِر، رئیس بخش زیست شناسی قارچی و بیماری زا انستیتو پاستور گفت: از ۱۰ روز پیش ما کارگروه ویژه کرونا ویروس را با هدف هماهنگی تحقیق درباره این ویروس جدید تشکیل دادیم تا بتوانیم به درمان، تولید واکسن، پیشگیری و تشخیص فوری این بیماری برسیم. ما ابزار سرم شناسی را تهیه می‌کنیم. توالی که از گروه‌های پژوهش پزشکی در چین به دست ما رسیده، به ما امکان آغاز این کار را داده است.

 

وی افزود: ما در فکر تولید واکسنی «بر پایه واکسن» هستیم؛ واکسنی که بر اساس واکسن سرخک در انستیتو پاستور آزمایش و تولید شود. اگر این واکسن سودمند باشد ما می‌توانیم یک دسته تولید شده داشته باشیم که برای انسان‌ها مفید باشد. تصور ما این است که تا ماه اوت آینده، اگر همه چیز خوب و مناسب باشد، به مرحله بالینی واکسن برسیم؛ اگر نمونه واکسن ابولا را استفاده کنیم فکر می‌کنیم، مراحل بالینی یک سال طول بکشد. مراحل ۲ و ۳ نیز بیشتر، شاید چند سال، زمان ببرد. از این رو بر روی واکسن سرخک کار خواهیم کرد که زمان کمتری می‌برد و تا حدود ۲۰ ماه آماده خواهد شد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + یک =