برف و تعطیلی برخی مدارس

برف و سرما مدارس برخی مقاطع تحصیلی را در استان‌های کرمانشاه، لرستان، همدان، کردستان، شهرستان‌های غربی و مرکزی مازندران و قزوین تعطیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

مدارس برخی مقاطع تحصیلی در طالقان، فیروزکوه، دماوند، پردیس، رودهن، بومهن و جاجرود هم تعطیل شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات از اجرای عملیات امدادرسانی در ۱۱۹ محور کوهستانی ۱۹ استان خبر داد.

سلیمی گفت: بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر با آغاز بارش‌ها در مناطق مختلف کشور اسکان اضطراری شدند.

ارتفاع برف در برخی از مناطق استان از جمله رشت، لاهیجان و رودسر به بیش از یک متر رسیده است.
مدارس و دانشگاه‌های گیلان، امروز تعطیل هستند. آغاز به کار ادارات دولتی در استان به جز دستگاه‌های خدمات رسان از ساعت ۹ صبح خواهد بود. استانداری گیلان از اسکان اضطراری هزار و ۳۵۰ نفر از در راه ماندگان در جاده‌ها و مسیر‌های مسدود شده خبر داد. ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو رهاسازی شدند. استاندار گیلان با اشاره به قطع برق ۲۶۰ هزار مشترک استان گفت: برق ۷۰ هزار نفر از مشترکان وصل شده است.

استان قزوین، معین استان گیلان در کنترل و مدیریت بحران برف و کولاک شد. رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفتگوی تلفنی با استاندار گیلان بر جبران خسارت‌های ناشی از بارش برف در گیلان تاکید کرد.

استاندار گیلان نیز در گفتگوی تلفنی با وزیر کشور درباره آخرین وضعیت درخصوص راه ها، معابر، قطعی برق و مشکلات ناشی از بارش برف گزارش داد.

اورژانس کشور از فوت ۷ نفر متاثر از بارش برف و ریزش بهمن در استان گیلان خبر داد. از این تعداد ۵ نفر بر اثر ریزش بهمن در رودبار و ۲ نفر بر اثر سقوط از ارتفاع و ریزش سقف در رشت جان باختند. هواشناسی گیلان اعلام کرد: با قطع بارش برف در استان، روند افزایش نسبی دما تا فردا در استان پیش بینی می‌شود.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =