برگزیدگان سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی

سی وسومین جشنواره بین المللی خوارزمی دوشنبه ۲۸ بهمن با معرفی برگزیدگان در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی گفت: در این دوره از جشنواره ۳۲۸ طرح پژوهشی شامل ۲۰۳ طرح داخلی و ۱۲۵ طرح خارجی از ۳۵ کشور جهان به دبیرخانه رسید.

الیاسی افزود: طرح‌های پژوهشی در ۱۸ گروه تخصصی و در سه حوزه اصلی طرح‌های بنیادی، طرح‌های توسعه‌ای و طرح‌های کاربردی بررسی می‌شوند که در این دوره از جشنواره ۲۸ طرح به مرحله نهایی داوری رسید.

دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی گفت: در سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی ۱۰ طرح داخلی شامل ۲ طرح بنیادی، ۳ طرح توسعه‌ای و ۵ طرح کاربردی و ۵ طرح خارجی برگزیده شده اند.

الیاسی افزود: طرح‌های برگزیده داخلی در گروه‌های تخصصی کشاورزی و برق و کامپیوتر (بنیادی)، مکانیک، فناوری‌های شیمیایی و مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات (کاربردی) و برق و کامپیوتر، مکانیک و مواد، متالوژی و انرژی‌های نو (توسعه‌ای) است.

دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی با بیان این که در بخش بین الملل ۵ برگزیده داریم گفت: در بخش بین الملل طرح‌های برگزیده در حوزه بنیادی و درگروه تخصصی برق و کامپیوتر از استرالیا، در گروه تخصصی فناور‌های شیمیایی از چین و مواد، متالوژی و انرژی‌های نو از چین و در حوزه کاربردی در گروه تخصصی برق و کامپیوتراز یک ایرانی مقیم امریکا و در گروه تخصصی زیست فناوری و علوم پایه پزشکی از کره جنوبی است.

الیاسی افزود: از جمله فعالیت‌هایی که شاهد به ثمر نشستن آن هستیم راه اندازی سامانه کهربای خوارزمی بانک اطلاعاتی برگزیدگان به نشانی  kia-kahriba.ir/laureates است که می‌توان بر اساس نام طرح، نام برگزیده، کلمات کلیدی، زمینه موضوعی، سال برگزاری، دوره جشنواره در آن جستجو کرد.

دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی گفت: در سامانه کهربای خوارزمی ۲ هزار رکورد شامل اطلاعات برگزیدگان جشنواره‌های بین المللی و جوان خوارزمی به زبان‌های فارسی و انگلیسی ثبت شده است.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 1 =