جذب نیروی کمک پرستار بر زمین ماند/ کمبود ۱۵۵ نیروی پرستاری در استان

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: سال گذشته قول جذب ۵۵ کمک پرستار به استان داده شد اما متأسفانه محقق نشده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، زهرا فرج‌زاده ظهر امروز در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه استان خراسان‌جنوبی، پرستاران را مادران مهربان و موفقی دانست و اظهار داشت: پرستاران نباید منتظر مراجعه بیماران باشند بلکه باید پیشگیری را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی در برخی شاخص‌های ملی کیفیت مراقبت‌های پرستاری از میانگین  کشوری بیشتر است، عنوان کرد: میانگین پرستاران آموزش‌دیده در کشور ۵۹ درصد اما در خراسان‌جنوبی ۷۸ درصد است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از فعال بودن یک هزار و ۱۵۵ تخت و ۴۴۷ تخت ستاره‌دار در استان خبر داد و بیان داشت: هم‌اکنون یک هزار و ۱۹۷ پرستار، ۱۴۱ نفر پرستار اتاق عمل و ۱۱۸ پرستار هوشبری در بیمارستان‌های استان به بیماران خدمت ارائه می‌دهند.

فرج‌زاده از کمبود ۱۵۵ پرستار در بیمارستان‌های استان خبر داد و با تأکید بر اینکه مرکز شیمی‌درمانی ایرانمهر و مرکز بیماران خاص استان نیز با کمبود نیروی پرستاری مواجه است، عنوان کرد: باید حداقل نیروی کمک پرستار برای خراسان‌جنوبی جذب شود تا پرستاران مراقبت بهتری از بیماران داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته قول جذب ۵۵ کمک پرستار به  استان داده شد اما متأسفانه محقق نشد، اضافه کرد: تاکنون جذب کمک پرستار در بیمارستان‌های استان نداشته‌ایم و هم‌اکنون وظایف آنان برعهده پرستاران است.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + ده =