رشد اقتصادی ایران براساس آمار‌های جهانی مثبت شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه از مثبت شدن رشد اقتصادی کشور براساس آمار‌های جهانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

محمدباقر نوبخت گفت: خوشبختانه براساس آمار‌های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی رشد کشورمان در سال ۲۰۲۰ مثبت اعلام شده است.

 

وی افزود: براساس آخرین آمار‌های مرکز آمار ایران در یکم اسفند ۹۸ تورم در ماه بهمن هم به صورت نقطه به نقطه و هم به صورت سالانه رو به کاهش بوده است.

 

 رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هر چند به شرایط مطلوب دست نیافته ایم، اما امیدواریم در سال آینده با همکاری یک مجلس مقتدر آمار‌ها بهتر شود.

 

نوبخت با اشاره به این که متأسفانه پس از تحریم‌های مجدد و تشدید آن‌ها به اقتصاد کشور شوک وارد شد، افزود: خوشبختانه اکنون از این شرایط عبور کرده ایم و شرایط اقتصادی کشور رو به بهبود است.

 

وی درباره بیماری کرونا نیز گفت: به آقای دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی که خود از همکاران سازمان برنامه و بودجه بوده است اطلاع دادیم که هر میزان اعتبار لازم باشد به منظور تجهیز، پیشگیری و مقابله با این بیماری در اختیار قرار می‌دهیم زیرا این موضوع جان مردم است.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: همان گونه که از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل در کشور هزینه کرده ایم در این زمینه نیز هزینه می‌کنیم.

 

نوبخت گفت: خوشبختانه پیش از این وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تجهیزات و اقدمات لازم برای پیشگیری و مقابله با کرونای جدید را آماده کرده بود.

 

وی افزود: دولت به صورت ویژه از این موضوع حمایت خواهد کرد و دیشب در ستاد اقتصادی گروه ویژه‌ای به منظور بررسی ویژه این موضوع تشکیل شد که نخستین جلسه آن نیز برگزار شد و این ستاد ویژه در کنار ستاد فعال در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فعالیت می‌کند.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه که پس از انداختن رأی به صندوق رأی در جمع خبرنگاران حاضر در شعبه سخن می‌گفت افزود: به عنوان عضو هیأت دولت اعلام می‌کنم که مجلس و انتخابات فراتر از هر شرایطی به گونه‌ای توزیع قدرت در ساز و کار نظام جمهوری اسلامی است و مجلس از چنان قدرت ویژه‌ای برخوردار است که امام (ره) اعلام کرد مجلس در رأس امور است.

 

نوبخت افزود: مجلس می‌تواند با همکاری قوه قضائیه و قوه مجریه از نظام جمهوری اسلامی ایران محافظت کند و همان گونه که در ۴۱ سال گذشته دشمنان نا امید شده اند و به اهدافشان دست نیافته اند همچنان نیز از نظام جمهوری اسلامی ایران نا امید شوند هر چند از اراده شان برای دشمنی با نظام جمهوری اسلامی کاسته نشده است، اما می‌توانیم با همکاری سه قوه این فشار‌ها را کم کنیم.

 

وی گفت: اکنون که وارد سومین سال تحریم‌های بی سابقه در تاریخ شده ایم با مقاومت می‌توانیم شرایط را همان گونه که در گذشته بوده است حفظ کنیم.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =