شهر‌ها قرنطینه نمی‌شوند؛ افراد قرنطینه می‌شوند

وزیر بهداشت: مقرر شد در هر استان، ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استانی تشکیل شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 دکتر نمکی پس از نشست ستاد ملی مدیریت و پیشگیری کرونا در مصاحبه با شبکه خبر گفت: صدا و سیما و وزارت بهداشت به عنوان مرجع اصلی خبر‌رسانی تعیین شده است

وزیر بهداشت با بیان این که به جای قرنطینه شهر‌ها محدودیت رفت و آمد برای افراد مشکوک به کرونا در نظر گرفته می‌شود افزود: در ورودی شهر‌ها با تجهیزات لازم (حرارت سنج، تب سنج و …) ورود و خروج‌ها کنترل خواهد شد.

او گفت: از همه مردم می‌خواهم که وقتی چند روز مدرسه تعطیل می‌شود، سفر نکنند و از نقاط آلوده به نقاط غیرآلوده یا از مناطق غیر آلوده به آلوده دیگر  سفر نکنند در صورتی که در مبادی شهرها فردی مشکوک به ابتلا تشخیص داده شود ۱۴ روز به قرنطینه می‌رود.

 

نمکی درباره تعطیلی مدارس هم گفت: مدارس در مناطقی که در آن‌ها آلودگی وجود دارد موقتاً و به مدت سه روز تعطیل می‌شوند و  روز جمعه (۹ اسفند) اسامی شهر‌هایی که مدارس آن‌ها تعطیل می‌شوند، به اطلاع عموم می‌رسد. 

وزیر بهداشت گفت:  دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی نیز به طور موقت و به مدت یک هفته (حضوری) تعطیل خواهد شد؛ اما با حضور اساتید آموزش از راه دور ادامه خواهد داشت. 

نمکی گفت: در بقاع متبرکه (حرم مطهر امام رضا، حضرت معصومه، شاهچراغ، عبدالعظیم و…) محدودیت ورود به حرم اعمال خواهد شد. 

وزیر بهداشت افزود: در ورودی‌های بقاع، تجهیزات لازم (مایع ضد عفونی کننده، ماسک و.) برای جلوگیری از انتشار ویروس در اختیار مردم قرار می‌گیرد

 

او با بیان این که نماز جمعه به مدت یک دوره در شهر‌هایی که آلوده تشخیص داده شده برگزار نخواهد شد افزود:  سامانه ۴۰۳۰ که بسیار پرشتاب و سریع در پاسخگویی است به جای ۱۹۰ از امروز برای پاسخ گویی مردم راه اندازی شده است. این ستاد با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راه اندازی شده است.

 

وزیر بهداشت درباره روند بهبودی بیماران مبتلا به کرونا در کشور نیز گفت: در این زمینه خوشبختانه خبرهای خوبی به دست می‌آید و تعداد افراد رو به بهبودی افزایش یافته است و امروز تعداد قابل توجهی از بیمارستان‌ها ترخیص شده و حدود ۳۰ نفر هم در قم ترخیص شده‌اند.

مصوبات نشست ستاد مدیریت و پیشگیری کرونا باید به تأیید رئیس جمهور برسد.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 8 =