۵۰ درصد از عشایر خراسان‌جنوبی از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شدند

با اجرای «پروژه آبرسانی به محلات عشایری» شهرستان زیرکوه که ۱۵ میلیارد تومان هزینه داشته است، حدود ۴۰۰ خانوار یعنی ۵۰ درصد از جمعیت عشایر خراسان‌جنوبی با ۴۰ هزار رأس دام از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از زیرکوه به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، آیین افتتاح «پروژه آبرسانی به محلات عشایری» شهرستان زیرکوه، عصر امروز با حضور استاندار خراسان‌جنوبی، رئیس سازمان امور عشایر کشور و مسؤولین محلی برگزار شد.

استاندار خراسان‌جنوبی در این مراسم اظهار داشت: امروز اگر امنیتی در کشور وجود دارد حاصل حضور عشایر غیور در مرزها و وفاداری‌شان به آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 وی افزود: در ۴۱ سال گذشته با رویکرد نظام جمهوری اسلامی، اقدامات بزرگ و شایسته‌ای در جهت توجه به روستائیان و عشایر در اقصی نقاط کشور انجام شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی، با اشاره به افتتاح این پروژه تصریح کرد: در سال‌های گذشته در مناطق کویری، آبرسانی با تانکر و به‌صورت سیار انجام می‌گرفت و امروز به لطف خدا و با حمایت‌های دولت، سازمان امور عشایر و تلاش‌های استانی، شاهد افتتاح این پروژه بزرگ هستیم که امیدواریم با افتتاح آن، همه محلات عشایری بتوانند از آب باکیفیت و سالم بهره‌مند شوند.

معتمدیان تأکید کرد: امیدواریم با ساماندهی وضعیت جاده‌ها، تأمین برق مورد نیاز و توانمندسازی عشایر در بخش تولید، بتوانیم به وظیفه خود در قبال جامعه عشایری استان عمل کنیم.

 وی عشایر خراسان‌جنوبی را جامعه‌ای مولد و تأثیرگذار در اقتصاد استان دانشت و گفت: امیدواریم با بسیج امکانات، خدمات شایسته‌ای به این عزیزان ارائه کنیم.

 استاندار خراسان‌جنوبی با تبیین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در راستای «توانمندسازی عشایر» استان خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار پنل خورشیدی با یارانه‌ای که از سوی دولت پرداخت می‌شود، میان عشایر توزیع خواهد شد تا در بخش انرژی، شاهد تولید ۵۰ هزار کیلووات برق در سطح استان باشیم.

معتمدیان افزود: سال آینده همه مدارس کانکسی عشایرِ بالای ۱۰ خانوار و ۵۸ مدرسه کانکسی در سطح استان حذف می‌شود.

 وی تأکید کرد: علیرغم اینکه در شرایط تحریم و محدودیت‌های مالی قرار داریم، در خدمتگزاری به مردم شریف استان کوتاهی نخواهیم کرد.

گفتنی است با اجرای این طرح که ۱۵ میلیارد تومان هزینه داشته است، حدود ۴۰۰ خانوار یعنی ۵۰ درصد از جمعیت عشایر خراسان‌جنوبی  با ۴۰ هزار رأس دام از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =