متلک هیلاری کلینتون به ترامپ

هیلاری کلینتون تصمیم‌ها و توصیه‌های ترامپ درباره کرونا را به سخره گرفت.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: لطفاً از مردی که مستقیماً به خورشیدگرفتگی نگاه می‌کند، توصیه‌های پزشکی نخواهید

 

ترامپ مرداد سال ۱۳۹۶ بدون عینک و با چشم غیرمسلح به خورشیدگرفتگی خیره شد. 

 

فرماندار نیویورک نیز گفت: ترامپ در زمینه مقابله با کرونا، اقتصاد را به جان مردم ترجیح می‌دهد. نیویورک تایمز هم نوشت: ترامپ توهم دارد که درباره کرونا بیشتر از پزشکان می‌داند.

در عین حال آمریکا برای مقابله با کرونا از کره جنوبی کمک خواست. ترامپ گفت: تهیه تجهیزات (ماسک و دستگاه‌های تنفس مصنوعی) خیلی سخت است. کمبود ماسک در آمریکا باعث شده است پزشکان از ماسک یک‌بار مصرف، چندین بار استفاده کنند.

سی ان ان گزارش داد که ایالت لوئیزیانای آمریکا از نظر سرعت موارد جدید ابتلا به کرونا در رتبه نخست جهان قرار گرفته است. در مدت دو هفته شمار مبتلایان به کرونا در این ایالت ۱۰ برابر شده است.

فرماندار لوئیزیانا نیز گفت: تا چند روز آینده ظرفیت پذیرش بیمارستان‎ها به پایان خواهد رسید و باید در این ایالت وضع بحران‌زده اعلام شود. 

معاون فرماندار تگزاس هم با اشاره به تبعات اقتصادی کرونا گفت: پس از کرونا، ورشکستگی اقتصادی در انتظار مردم آمریکاست. 

فرماندار نیویورک نیز گفت : برای مقابله با کرونا به ۳۰ هزار دستگاه تنفس مصنوعی نیاز داریم. به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از رویترز در نیویورک شمار مبتلایان به کرونا هر ۳ روز دو برابر می‌شود. 

کادر پزشکی کالیفرنیا در آمریکا در اعتراض به نبود تجهیزات پزشکی و محافظتی برای مقابله با کرونا تجمع کردند. شرکت‌های خودروسازی تسلا و جنرال موتورز برای جبران کمبود شدید کالا‌های پزشکی در آمریکا به ساخت این کالا‌ها روی آورده‌اند.

مجلس سنا و مسئولان دولت آمریکا درباره بسته حمایتی ویژه برای مقابله با ویروس کرونا به توافق رسیدند
کیا موتورز (دومین شرکت بزرگ خودروسازی کره جنوبی) اعلام کرد به‌زودی فعالیت کارخانه خود را در آمریکا متوقف می‌کند. 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + نوزده =