شورش در زندان واشنگتن بعد از اعلام کرونا

رسانه‌های آمریکایی از شورش در زندان ایالت واشنگتن بعد از اعلام شیوع ویروس کرونا خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

شبکه خبری سی ان ان عصر پنجشنبه اعلام کرد: ۲۰۰ زندانی در ایالت واشنگتن بعد از اعلام شیوع ویروس کرونا در این زندان شورش کردند.

خحبر دایگر اینکه روزنامه آمریکایی “نیویورک تایمز” امروز در گزارشی نوشت: باید تمرکز در مبارزه ضد ویروس کووید ۱۹ بر روی شهر‌هایی از این کشور باشد که اکثر ساکنان آن‌ها سیاهپوست هستند، چون این مناطق شاهد تعداد بسیار بالای قربانیان ویروس کرونا هستند.

این روزنامه افزود: تمرکز در مبارزه با کرونا در آمریکا باید روی مناطقی باشد که بیشترین نیاز را در وضع کنونی دارند.
نیویورک تایمز نوشت، در هفته جاری، مسئولان شهر نیویورک اطلاعات نژادی قربانیان کرونا را منتشر کردند که این اطلاعات نشان می‌دهد کرونا تاثیرات بسیار عمیقی بر سیاهپوست‌ها و اسپانیایی تبار‌ها داشته است.

سیاهپوست‌ها ۲۲ درصد از جمعیت شهر نیویورک را تشکیل می‌دهند، اما ۲۸ درصد از قربانیان کرونا در این شهر بوده اند. اسپانیایی تبار‌ها ۲۹ درصد از جمعیت شهر نیویورک را تشکیل می‌دهند، اما ۳۴ درصد از قربانیان کرونا در این شهر بوده اند.

 

وقتی که این آمار‌ها را با آمار شهر‌هایی که اکثر ساکنان آن‌ها سیاهپوست هستند، مانند نیواورلئان، میلواکی و شیکاگو مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد ساکنان این شهر‌ها را سیاهپوستان تشکیل می‌دهند.

مسئولان شهر شیکاگو هم آمار قربانیان کرونا در این شهر را منتشر کرده اند که نشان می‌دهد ویروس کرونا تاثیرات بسیار مخربی بر سیاهپوستان این منطقه نیز داشته است.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − یک =