باران بهاری در خراسان‌جنوبی ادامه دارد/ تشدید بارش‌ها از فردا

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: باران‌های بهاری همچنان در استان ادامه دارد و از فردا بر میزان بارش‌ها در استان افزوده می‌شود.

جواد نخعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به شرایط جوی استان، اظهار داشت: براساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی به تناوب تا اواسط هفته آتی رگبار و رعد و برق در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات تشکیل مه پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها طی فردا تا روز دوشنبه هفته آتی سبب وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی‌شدن برخی مسیل‌ها خواهد شد، بیان داشت: همچنین از فردا وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی قابل پیش‌بینی می‌باشد.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به میزان نزولات جوی طی ۲۴ ساعت گذشته، مطرح کرد: طی این مدت در سرند طبس ۱۵ میلی‌متر، خزو ۹ میلی‌متر، رباط خان و چیروک هشت میلی‌متر، چیروک، اسدیه و گزیک شش میلی‌متر، بیرجند، حاجی‌آباد و طبس پنج میلی‌متر، خوسف و سربیشه و انارستانک چهار میلی‌متر، سرایان سه میلی‌متر، قاین دو میلی‌متر و بشرویه، فردوس و نهبندان یک میلی‌متر باران باریده است.

نخعی از افزایش دمای هوا از فردا خبر داد و مطرح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زهان با کمینه دمای سه درجه سلسیوس زیر صفر سردترین و دهسلم نهبندان با بیشینه دمای ۳۴ درجه سلسیوس بالای صفر گرم‌ترین شهرهای استان بوده‌اند.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =