انصراف دو میلیون و چهارصد هزار نفر از دریافت یارانه/ ۷۳ میلیون نفر ثبت نام کردند

سخنگوی دولت در خصوص میزان انصراف دهندگان از یارانه گفت: در مجموع دو میلیون و چهارصد هزار نفر از دریافت یارانه صرف نظر کرده اند.

طبس نیوز: سخنگوی دولت در خصوص میزان انصراف دهندگان از یارانه گفت: در مجموع دو میلیون و چهارصد هزار نفر از دریافت یارانه صرف نظر کرده اند.

به طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در مجموع حدود دو میلیون و چهارصد هزار نفر از ثبت نام برای دریافت یارانه انصراف داده اند.

به گفته وی دولت از محل انصراف این افراد یک هزار و دویست میلیارد تومان کسب درآمد می کند.

سخنگوی دولت همچنین اعلام کرد که حدود ۷۳ میلیون نفر با ثبت نام در سایت رفاهی متقاضی دریافت یارانه شده اند.

خاطر نشان می شود:نوبخت ابتدا تعداد انصراف دهندگان را دو میلیون و چهارصد هزار خانوار اعلام کرده بود که بعد از دقایقی آمار اعلام شده را اصلاح کرد.

نوبخت همچنین با بیان اینکه دولت تلاش دارد تورم را در کنار اجرای هدفمندسازی یارانه ها کاهش دهد، گفت: بانک مرکزی برنامه ای برای ثبات اقتصادی دارد و ظرف چند روز آینده عملیاتی می شود و ما تلاش داریم نرخ تورم را پایین بیاوریم تا حدی که تا پایان سال تورم را به زیر ۲۵ درصد برسانیم.

وی همچنین در واکنش به برخی شائبه ها نسبت به اینکه قسط ۴.۲ میلیارد دلار به حساب ایران واریز نشده است، گفت: تمام قسط ها سر وقت آزاد شده و اختیار استفاده از این پول ها کاملا در دست خودمان است.

نوبخت همچنین تصریح کرد: لزومی ندارد که برای واردات کالاهای ضروری و اساسی از این حساب ها و ذخیره ارزی استفاده کنیم.

اقساط طبق توافقنامه آزاد شده است

سخنگوی دولت با بیان اینکه عده ای تلاش دارند با اعلام عدم وصول منابع ارزی توافقات ژنو را مخدوش کنند، گفت: ما همه اقساط را طبق توافقنامه دریافت کرده ایم و قدرت انتخاب هم با ماست و ایده آل ما این است که این منابع ارزی به صورت نقدی وارد کشور شود.

وی همچنین با بیان اینکه ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع هدفمندسازی یارانه ها سهم تولید و حمل و نقل است، اظهار داشت: یک ساز و کاری برای اختصاص سهم تولید در نظر گرفته شده که آیین نامه آن در مرحله آماده شدن است بنابراین طبق قانون ما سهم تولید اعم از صنعت و کشاورزی را از هدفمندی یارانه ها به آنها خواهیم داد.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به آنکه یکی از شعارهای اصلی دولت بحث رعایت حقوق شهروندی بوده است دولت چه اقداماتی می خواهد نسبت به اتفاقات رخ داده در بند ۳۵۰ اوین انجام دهد، گفت: در این زمینه ریاست جمهور و هیات وزیران طبق قانون اساسی و وظایفی که دارند اجازه نمی دهند که حقوق شهروندان مخدوش شود.

وی افزود: یک زمانی لازم است دولت تنها بیانیه و یا اعلام موضع کند و زمانی دیگر نیز لازم است که به صورت اجرایی و عملی نسبت به یک موضوعی ورود داشته باشد. بنابراین ما نیز نسبت به این موضوع تیمی تشکیل دادیم تا اتفاقات رخ داده در زندان اوین را پیگیری و گزارشی به هیات دولت ارائه کنند.

نوبخت در عین حال در واکنش به بزرگ جلوه دادن این اتفاق، گفت: البته این را هم باید در نظر بگیریم اساسا اینکه یک رسانه یا رسانه بیرونی تلاش کند این موضوع را بزرگ کند در جهت امیال خودشان است و لزومی ندارد ما نسبت به هر مسئله ای واکنش نشان دهیم.

سخنگوی دولت همچنین در مورد حاشیه جشن روز زن که به میزبانی همسر رئیس جمهور در کاخ سعد آباد برگزار شد که مورد سئوال خبرنگاری بود، تصریح کرد: عده ای منتظر هستند یک موضوع کوچکی را بزرگ کنند اما امروز دولت درگیر مسائل مهم تری همچون مذاکرات ژنو و ساماندهی اقتصاد کشور برای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه هاست و لزومی ندارد نسبت به هر موضوع بی اهمیتی به پاسخگویی بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 8 =