دو هدف مهم در بودجه ۱۴۰۰

ربیعی سخنگوی دولت: مهمترین اهداف بودجه ۱۴۰۰، ۱: کاستن از بودجه جاری نفت و کاستن از بودجه جاری و هزینه‌های دولت ۲- کاستن از رابطه بودجه جاری با نفت است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

سخنگوی دولت در نشست خبری گفت: در جلسات هیئت دولت در این روز‌ها موضوع بودجه مطرح است و دولت صبح و عصر نهایی کردن بودجه را در دستور کار دارد.

ربیعی افزود: دولت از سال ۹۷ با وجود فشار‌های اقتصادی و تحریم‌های امریکا به نحوی بودجه ریزی کردکه تاکنون دچار عدم تعادل نشده است. بانک مرکزی در این سال‌ها استقلال خود را حفظ کرد و دولت تلاش کرد پول پرفشار نیز وارد بازار نشود که این از افتخارات دولت در سه سال گذشته است.

او گفت: روز گذشته ۱۲ تبصره بودجه تصویب شد. مهمترین اهداف بودجه ۱۴۰۰ عبارتند از: ۱- کاستن از بودجه جاری نفت و کاستن از بودجه جاری و هزینه‌های دولت، ۲- کاستن از رابطه بودجه جاری با نفت است که در بحث بودجه دنبال شد.

 

ربیعی در ادامه اظهار داشت: همچنین درون زا شدن درآمد‌ها برای اداره کشور، تقویت بخش غیر دولتی در اقتصاد، توجه خاص برای مقابله با فقط مطلق، دنبال کردن حمایت‌های معیشتی، گسترش اشتغال‌های خرد، کوچک و متوسط، دنبال کردن طرح تامین مسکن ملی در قالب برنامه‌های وزارت مسکن و شهرسازی، مولد کردن دارایی‌های دولت و توجه به بهره وری، همجنین ایجاد عدالتی‌ها یمنطقه ای، اتمام پروژه‌های نیمه تمام، توجه به محیط زیست، گستر ش صادرات غیرنفتی، توجه به فتاوری‌های نو و شرکت‌های دانش بنیان و توسعه برنامه‌هایی برای حفظ سلامت مردم از جمله اهداف بودجه ۱۴۰۰ است.

او گفت: ۱۵ هزار میلیارد تومان از منابع شرکت‌های دولتی تابع وزارت نفت برای اتمام طرح‌ها و گاز رسانی به روستا‌ها مصوب شد. افزایش سهم سازمان نوسازی و تجهیز مدارس نیز از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد اختصاص یافت و قرار شد از محل بودجه وزارت نفت و درامد‌های نفت در حوزه گاز مدارسی که فاقد سامانه گرمایشی هستند پوشش دهیم. ۱۰۰ هزار کلاس درس مدرسه با این طرح ایمن خواهند شد.

تکمیل می‌شود..

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − شش =