برداشت محصول ذرت علوفه ای و ارزن در شهرستان طبس اغاز شد

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس از برداشت همزمان ذرت و ارزن علوفه ای از سطح مزارع شهرستان طبس خبر داد.

خبرطبس: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس از برداشت همزمان ذرت و ارزن علوفه ای از سطح مزارع شهرستان طبس خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز) بخشایی با اعلام خبر برداشت همزمان ذرت و ارزن از سطح مزارع شهرستان طبس درگفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر و طبس نیوز گفت : برداشت ذرت علوفه ای از ۱۵۰ هکتار مزارع این محصول اغاز شده و پیش بینی میشود حدود ۶۷۵۰ تن علوفه برداشت شود .
وی افزود درسال جاری علاوه برخدمات فنی و مشاوره ای مقدار ۴.۵ تن اصلاح شده و ۳۸ تن انواع کود شیمیایی بین ذرت کاران این شهرستان توزیع گردیده و درسطح یک هکتار مزرعه الگویی ذرت سیلویی جهت بررسی مقایسه عملکرد ارقام ذرت درشرایط مختلف احداث گردیده است.
بخشایی همچنین با اعلام خبر برداشت ارزن در طبس گفت : سطح زیرکشت ارزن دانه ای درشهرستان طبس ۳۵۰ هکتار است و از این سطح مقدار ۱۰۵۰ تن ارزن برداشت خواهد شد.
وی متوسط عملکرد این محصول را ۳ تن در هکتار بیان کرد و افزود: برداشت این محصول از نیمه اول آبانماه آغاز و تا اوایل اذرماه ادامه خواهد داشت.
بخشایی گفت از انجاییکه محصول ارزن نیاز آبی کم، دوره رشد کوتاه مدت و صرفه اقتصادی خوبی دارد کشاورزان بعد از کشت جالیز به عنوان کشت دوم نسبت به کاشت این محصول اقدام می نمایند.
وی خدمات ارائه شده به ارزن کاران را تروج استفاده از بذور اصلاح شده و توزیع کودهای شیمایی برشمرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =