آینه‌کاری ۷۰۰ مترمربع از رواق‌های امامزاده طبس/ +تصاویر

مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) از آینه کاری۷۰۰ متر مربع از رواق‌های میقات الرضا(ع) در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حمزه سپهریان با بیان اینکه در این پروژه، علاوه بر آینه‌کاری، گچ‌کاری رواق‌ها نیز به صورت همزمان انجام می‌شود، گفت: این پروژه از ابتدای سال جاری آغاز شده که تاکنون آینه‌کاری و گچ‌کاری رواق‌های دارالشکر و دار المغفره انجام شده است.

وی عنوان کرد: گچ کاری رواق دارالذکر در حال انجام است که آینه کاری آن اوایل سال ۱۳۹۵ انجام خواهد شد.

سپهریان با اشاره به هنر آینه‌کاری در حرم مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع)، عنوان کرد: آینه کاری ساده، آینه کاری به صورت نقاشی، گچ‌بری روی آینه و ترکیب گچ و آینه، ۴ نوع آینه کاری به‌کار رفته در حرم مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) است.

وی ادامه داد: طرح بیشتر آینه‌کاری‌های موجود در حرم مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) هندسی، اسلیمی و خطایی است.

مدیرعامل آستانه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) ادامه داد: ما سعی کرده ایم با بهره گیری از تجارب آینه‌کاران ماهر شیرازی و آمیختن هنر گذشته و جدید، طرحی نو را مطابق با معماری اسلامی در رواق‌های میقات الرضا(ع) اجرا کنیم.

سپهریان افزود: برای تکمیل پروژه گچ کاری و آینه کاری رواق‌های میقات الرضا(ع) ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و ۱۵ نفر در آن مشغول به کار هستند.

تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =