تخصیص ۲ میلیارد ریال اعتبار به دانشکده پرستاری طبس

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: در سفر رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به طبس دو میلیارد ریال اعتبار برای دانشکده پرستاری تخصیص یافت، چند بخش جدید در بیمارستان افتتاح و مرکز بهداشتی درمانی شهر دیهوک شبانه‌روزی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، مهدی اخوان صفار در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان طبس با اشاره به سفر رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و برگزاری جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در طبس گفت: این سفر دستاوردهای خوبی برای شهرستان داشت و ضمن افتتاح چند بخش جدید در بیمارستان، دو میلیارد ریال اعتبار برای دانشکده پرستاری تخصیص یافت و مرکز بهداشتی درمانی شهر دیهوک شبانه روزی شد.

وی گفت: با توجه به اینکه مسائل بهداشتی، امری تخصصی و کارشناسی است باید طرح های مورد نظر قبل از ورود به کارگروه در کمیسیون های تخصصی بررسی شود و اشکالات آن گرفته شود.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان طبس، در خصوص عرضه برخی محصولات خانگی در بازار گفت: ما از تولیدات خانگی و محلی به دلیل تأثیری که در اقتصاد خانواده ها دارد حمایت می کنیم اما عرضه مواد غذایی باید با رعایت موارد بهداشتی و تحت نظارت و کنترل باشد.

سهرابی سرپرست شبکه بهداشت و درمان طبس در ابتدای این جلسه مبحثی آموزشی درباره بیماری دیابت، علائم و عوارض آن، خودمراقبتی و راههای پیشگیری و درمان قند خون ارئه کرد.

وی مهمترین راه برای پیشگیری از دیابت را کاهش وزن و افزایش تحرک عنوان نمود.

سجادی سرپست مرکز بهداشت طبس نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات مراکز بهداشتی در ایام نوروز شامل بازدیدها و گشت های نظارتی، آزمایشات و معدوم کردن مواد غذایی غیرقابل مصرف و اقدامات تبلیغی و اطلاع رسانی ارائه کرد.

هادیان رئیس شبکه دامپزشکی طبس بر اساس یکی از مصوبات کارگروه، آمار تعداد دام و وضعیت تولیدات دامی را به شرح ذیل اعلام کرد:
تعداد: گوسفند و بز ۲۰۱ هزار رأس، گاو ۶۲۵۰ رأس، شتر ۷۶۰۰ نفر، مرغ پرورشی ۲۱۱ هزار قطعه در هر دوره، طیور ۸۵ هزار، عسل ۶۸۰ کلونی
تولیدات: گوشت قرمز ۱۴۰۹ تن – گوشت مرغ ۸۴۰ تن – شیر ۸۷۸۸ تن – ۲۱۰ هزار قطعه مرغ بدون آنتی بیوتیک

در این جلسه درخصوص ساماندهی کشتارگاهها و ساماندهی عرضه نان خشک در طبس بحث و تبادل نظر شد و مقرر گردید ساماندهی کشتارگاه توسط شهرداری طبس پیگیری شود و در خصوص عرضه نان خشک نیز کمیسیونی تخصصی برای بررسی موضوع با مشارکت بهداشت و درمان، صنعت و معدن، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی تشکیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + بیست =