کشف لاشه کل وحشی از خودروی سواری در شهرستان طبس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طبس گفت: در بازرسی از داخل خودرو مقداری گوشت متعلق به شکار غیرمجاز یک رأس کل وحشی کشف و ضبط گردید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طبس گفت: در بازرسی از داخل خودرو مقداری گوشت متعلق به شکار غیرمجاز یک رأس کل وحشی کشف و ضبط گردید.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، اسد الله حاتمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس با اعلام این خبر گفت: در مورخ ۹۵/۸/۱۷ مأمورین محترم انتظامی بخش دیهوک شهرستان طبس به یک دستگاه خودروی سواری که در مسیری خاکی در حال حرکت بوده است مشکوک شده و آنرا متوقف می‌نمایند.

وی ادامه داد: در بازرسی از داخل خودرو مقداری گوشت متعلق به شکار غیرمجاز یک رأس کل وحشی کشف و ضبط می‌گردد.

حاتمی تصریح کرد: متهم با تشکیل پرونده در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس به مقامات محترم قضایی شهرستان معرفی گردید.

وی گفت: بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.

رییس اداره حفاظت محیط زیست طبس افزود: متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 11 =