قاچاق؛ سرطانی که تولید را زمین‌گیر می‌کند

قاچاق؛ سرطانی که تولید را زمین‌گیر می‌کند

محمدکریم عابدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: آنچه در روند قاچاق کالا روی می‌دهد این است که افراد یا شبکه‌هایی از مجاری غیر قانونی کالاهایی را بدون اعمال نظارت دستگاه‌های مسئول روانه بازار کرده و کالای خود را به دور از هرگونه اعمال کنترل کیفی و بهداشتی عبور می‌دهند.

نماینده مردم فردوس ، طبس ، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی ، افزود: کالای قاچاق از عواملی است که به تولیدات داخلی ضربه می‌زند و اشتغال پایدار و نیز رونق اقتصادی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: واردات قاچاق به کشور در سال به تباهی هزاران فرصت شغلی در سال می‌انجامد.

عابدی یادآور شد: بسیاری از مواد غذایی قاچاق به علت استفاده از مواد نامناسب در تولید، رعایت نکردن اصول بهداشتی درعرضه و شرایط نامناسب نگه‌داری سلامتی مصرف کننده را تهدید می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس افزود: مصرف مواد غذایی قاچاق به دلیل نامشخص بودن کیفیت، عدم نظارت از تولید تا مصرف و حتی تقلبی بودن آن سبب بروز انواع مسمومیت‌ها، سرطان‌ها، بیماری‌های پوستی و کبدی در فرد می‌شود.

وی : قاچاق کالا را موجب هرز رفتن انرژی جامعه، دامن‌زدن به بیکاری‌ و رشد اقتصاد زیرزمینی رونق می‌بخشد که خود پیامدهای اجتماعی و فرهنگی قابل بررسی زیادی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس یاد آورشد: تمامی دستگاه اجرایی باید دست در دست هم دهند و با یک برنامه‌ریزی هماهنگ ریشه قاچاق را در کشور بخشکانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =