کنترل همه‌جانبه نیروهای آمریکایی در خلیج فارس توسط سپاه

کنترل همه‌جانبه نیروهای آمریکایی در خلیج فارس توسط سپاه

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی ظهر دیروز در همایش گرامیداشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس اظهار داشت: با بررسی آنچه که در جریان انقلاب اسلامی ایران تاکنون به وقوع پیوسته، تحقق کامل وعده‌های الهی کاملاً مشهود و ملموس است.

وی ادامه داد: وعده خدا قطعی است و تخلفی در آن وجود ندارد اما مسلم است که اعمال بندگان شرط تحقق وعده‌های خداوند متعال است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ملت ایران با باور به تحقق وعده‌های الهی، علاوه بر اینکه توانسته است بیش از ۳۳ سال در برابر بزرگ‌ترین هجمه‌های دشمنان مقاومت کند، به پیشرفت‌های قابل‌توجهی نیز دست یافته و هر روز متفاوت از روز قبل بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیش از ۲۰ سال تلاش مداوم بر مبنای آیه شریفه «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه» به وظیفه شرعی خود عمل کرده و به توانمندی‌های درخور توجهی دست یافته است.

فدوی با بیان اینکه توانمندی نظامی ایران روز به روز در حال گسترش است، ادامه داد: امروز به همت صنعت‌گران و دانشمندان کشورمان و با تکیه بر امکانات داخلی، وابستگی‌های خود به سایر کشورهایی که حتی با ایران روابط خوبی دارند را مرحله به مرحله کاهش می‌دهیم.

وی تصریح کرد: دشمنی آمریکا با ملت ایران، ماهیت اقتصادی، سیاسی، نظامی و حتی فرهنگی ندارد بلکه ماهیت این دشمنی صرفا ماهیت حق و باطلی دارد و تا زمانی هم که حق و باطل برقرار است این دشمنی‌ها وجود خواهد داشت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران یادآور شد: آمریکا از توانمندی‌های نظامی بالایی برخوردار است که ممکن است با هیچ کشوری از دنیا قابل مقایسه نباشد اما به‌ طور قطع این توانمندی قابل قیاس با توانمندی الهی نیست، همانطور که توانمندی پیشرفته نظامی آمریکا در صحرای طبس فقط به ‌وسیله شن‌های بی‌جان و بی‌زبان شکست خورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از نظارت و کنترل همه‌جانبه نیروهای آمریکایی در دریا به‌ وسیله نیروی دریایی سپاه پاسداران خبر داد و گفت: حتی خود آمریکایی‌ها هم اذعان می‌کنند که در خلیج‌فارس تحت نظارت و حتی کنترل همه‌جانبه و شدید نیروی دریایی سپاه هستند که این کنترل حتی در آب‌های بین‌المللی نیز صورت می‌گیرد.

فدوی با بیان اینکه هیچ انرژی جایگزینی برای انرژی موجود در خلیج فارس وجود ندارد، اظهار داشت: ۴۰ درصد صادرات نفت دنیا از خلیج‌فارس است و ۷۵ درصد گاز برخی از کشورهای اروپایی هم از طریق خلیج‌فارس تأمین می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: آمریکا ثابت کرده که قادر به تأمین امنیت انرژی جهان نیست و دیگر نمی‌تواند به واسطه اهرم انرژی سلطه‌ای در جهان داشته باشد.

وی تصریح کرد: فقط ایران به عنوان تنها کشور قدرتمند منطقه قادر است با تعامل سالم و عدالت‌محور اقتصادی تأمین انرژی جهان را بر عهده گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =