در نشست خبری مطرح شد؛ سگ گردانی، دهن کجی به ارزشهای دینی مردم طبس است

طبس نیوز- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس گفت: شعار دهه امر به معروف و نهی از منکر، «قیام حسینی، مردم مطالبه گر و مسئولان پاسخگو است.

به گزارش طبس نیوز، علی خبازی در نشست خبری چهارشنبه افزود: هشتگ « بی تفاوت نباشیم و همه مسئولیم» در فضای مجازی دنبال خواهد شد.

وی گفت: راه اندازی گروه جوانان با هدف مطالبه‌گری درسطح جامعه، کادرسازی جهت نظام از اقدامات اخیر این ستاد بود که در ایام انتخابات جهت مشارکت حداکثری فعالیت‌های مختلفی داشته اند .

وی با تسلیت ایام محرم و اشاره به روز خبرنگار بیان کرد: ۱۷ مردادماه سالروز شهادت شهید بزرگوار محمود صارمی است که به عنوان روز خبرنگاران نامیده شده و یادآور مطالبه‌گری، دغدغه مندی و انعکاس مشکلات بین مردم و مسئولین است.

وی بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس یکی از فعال‌ترین ستادهای کشور است که مصوبات آن در ستاد کشوری در دستور کار قرار می‌گیرد و مصوب می‌شود.

وی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با سرلوحه قرار دادن مشکلات مردمی در موضوعات مختلف در حال فعالیت است و در سه سال اخیر در موضوعات مختلف ورود کردیم که می‌توان به موضوعاتی از جمله گرانی، مسکن، میوه، سگ گردانی، دوچرخه سواری بانوان و گردشگری اشاره کرد.

سرهنگ خبازی با تاکید بر سلامتی مردم در ایام عزاداری محرم، گفت: از مردم تقاضا داریم دستورالعمل های بهداشتی را در عزاداری ها رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان، گفت: وجود خبرنگاران در جامعه موجب ایجاد حریم برای مسئولین و مردم است.

امام جمعه طبس افزود: اگر جایی مسئولین حریم نگه نمی دارند یعنی مطالبه‌گری نبوده و مطالبه‌گری کار خبرنگار است.

وی بیان کرد: مهمترین فلسفه قیام امام حسین(ع) فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و کار خبرنگاری چنین کاری مهمی است .

وی گفت: تمام خوبی های معنوی و دینی در مقابل امر به معروف و نهی از منکر قطره ای در مقابل دریاست و همانطور که نماز و خمس زکات از واجبات است امر به معروف و نهی از منکر هم از واجبات دین است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه کار منکر در جامعه مانند یک ویروس است،افزود: اگر منکر در جامعه مهار شود و درمان نشود کل جامعه را متلاشی می‌کند در شرایط کنونی می بینید که چگونه ویروس کرونا در جامعه پخش شده است و اگر جلوی آن گرفته نشود جامعه را مختل می‌کند.

امام جمعه طبس با اشاره به موضوع سگ گردانی در طبس بیان کرد: سگ گردانی در طبس دهن کجی به ارزشهای دینی مردم طبس است.

وی گفت: کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر حل مشکلات مردم و جامعه است که در دستور کار ستاد قرار گرفته است و دنبال حل مشکلات آن هستیم و امیدواریم با انتصاب دولت جدید و با همت لازم مشکلات مردم حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =