ابلاغ اعتبار ۸ میلیاردی برای بهبود محورهای مواصلاتی «فردوس»

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فردوس گفت: تاکنون ۸ میلیارد تومان اعتبار جهت روکش و بهبود محورهای سطح شهرستان از محل اعتبارات ملی به این اداره ابلاغ و در حال انجام است.

احمد آخوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس، اظهار داشت: شهرستان فردوس دارای بیش از ۷۴۵ کیلومتر جاده بین‌‌شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها همه‌ساله به تناسب اعتبارات در برنامه این اداره  انجام می‌شود.

وی بیان داشت: ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان فردوس وجود دارد که تاکنون ۲۰۰ کیلومتر آن در روستاهای بالای ۱۰ خانوار که دارای کد آبادی هستند، آسفالت شده و ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی دیگر باقی‌مانده که دارای کد آبادی هستند اما روستا محسوب نمی‌شوند و بین روستایی است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فردوس با بیان اینکه در حال حاضر بهسازی و مرمت راه‌های ۴ روستا در دست اقدام است که ۳۰ درصد روکش آسفالت و پیشرفت فیزیکی دارد، بیان داشت: زیرسازی راه‌های روستایی باداموک، پلوند و نوق انارستانک از سال ۹۹ آغاز شده و در حال اجراست که امیدواریم با  ابلاغ  و تخصیص اعتبارات توسط کمیته برنامه ریزی شهرستان امسال  شاهد بهره‌برداری برخی از این پروژه‌ها باشیم.

آخوندی اضافه کرد: عملیات احداث راه‌های روستایی آبدکی و چشمه‌خانم به طول ۲۳ کیلومتر با هدف سهولت رفت وآمد برای دسترسی بهتر روستاییان و عشایر روستاهای آبدکی، چشمه‌خانم، جزین از سال ۱۳۹۱ آغاز شده که ۱۵ کیلومتر زیرسازی و ۹ کیلومتر آسفالت این پروژه در سال‌های گذشته انجام شده و در تیر ماه امسال نیز آسفالت ۳ کیلومتر از آن توسط این اداره انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه علی‌رغم کمبود امکانات از سال گذشته تاکنون ۳ پل در محور راه روستایی «کجه- چاهنو» که درگیر سیل بودند، احداث شده است، مطرح کرد: در بارندگی‌‌ها به علت جاری‌شدن سیلاب‌های شدید در این محور روستایی و پرتردد سیلاب باعث آب‌بردگی راه و قطع ارتباط جاده این محور می‌شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فردوس با بیان اینکه تاکنون ۸ میلیارد تومان اعتبار جهت روکش و بهبود محورهای شهرستان از محل اعتبارات ملی به این اداره ابلاغ و در حال انجام است، تبیین کرد: سهمیه قیر به شهرستان اختصاص یافته و در صور تأمین اعتبار برای پروژه راه روستایی کلون و آبدلی در خصوص آسفالت آن اقدام خواهیم کرد.

آخوندی مطرح کرد: برای بهسازی و آماده‌سازی راهدارخانه محور کلات که از سال ۷۶ تاکنون هیچ‌گونه اعتباری جهت مرمت و بهسازی آن نداشته در سال جاری ۲۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و مرمت آن هزینه شده است.

وی با اعلام اینکه تمام اعتبارات هزینه‌شده این پروژه از محل اعتبارات ملی بود، خاطرنشان کردذ: برای پروژه بلوار فردوس به اسلامیه نیز بالغ بر ۵ میلیارد تومان در سال گذشته هزینه شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + ده =