رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طبس معرفی شد

رئیس جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طبس منصوب و از خدمات حسن محمدیان که بازنشسته شده بود قدردانی شد.

به گزارش طبس‌ نیوز، روز سه شنبه ۲۴ خرداد، مراسمی با حضور امام جمعه، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس، مدیر کل منابع طبیعی استان و تعدادی از مسئولان شهرستانی، «رسول شوری» به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طبس معرفی شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با قدردانی از فعالیت های حسن محمدیان درباره قابلیت های منابع طبیعی شهرستان طبس گفت: در خراسان جنوبی ۱۰۰ هزار هکتار رویشگاه گیاهان دارویی وجود دارد که ۸۰ هزار هکتار از آن‌ مختص آنغوزه است.

وی با اشاره به اینکه غیر از خراسان جنوبی در چند استان دیگر نیز آنغوزه شیرین وجود دارد، افزود: اما شهرستان طبس در خراسان جنوبی قطب رویش این محصول بوده و از لحاظ کیفیت نیز در جهان حرف اول را می‌زند.

وی ادامه داد: وسعت بیابان های این شهرستان معادل ۶۲ درصد بیابان های استان و ۱۰ درصد بیابان های کشور است، وسعت این شهرستان و بیابانی بودن شرایط آن باعث شده اقدامات زیادی برای بیابانزدایی انجام شود.

وی با توجه به اینکه در این شهرستان پنج کانون بحرانی به مساحت ۵۹۷ هزار و ۴۳۵ هکتار وجود دارد همچنین دو میلیون هکتار از مساحت این شهرستان تحت تأثیر فرسایش بادی قرار دارد.

وی طرح های مطلوب کاشت و توسعه گیاهان دارویی و قابلت ویژه شهرستان طبس به خصوص آنغوزه را بسیار مهم ارزیابی کرد که با توجه بیشتر به این موضوع میتوان علاوه بر اشتغالزایی کاهش معضلات کانون های بحران را نیز موجب شد.

فرماندار ویژه طبس نیز در این مراسم از خدمات اداره منابع طبیعی در مقابله با بیابان زایی و مدیریت پدیده گرد وغبار قدردانی کرد و گفت: این شهرستان با توجه به وسعت و ویژگی های خاص گردشگری و بیابانی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

علی اکبر رحیمی با توجه به قابلیت های معدنی این شهرستان ،همکاری بیشتر در زمینه های توسعه معادن و همچنین افزایش طرح های آبخیزداری و بیابانزدایی در این شهرستان را خواستار شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =