موضوع الحاق و انتزاع از راه قانونی پیگیری شود

امام جمعه طبس گفت: میدانم این موضوع مطالبه مردمی است اما اینکه من فردا در نماز جمعه موضعی بگیرم که باعث تنش در کوچه و خیابان و بین مردم شود، معقولانه و منطقی نیست.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام محمدرضا محمدی، عصر امروز شنبه هشتم مرداد در جمع اصحاب رسانه طبس افزود: این موضوع از ظرافت و حساسیت بسیار خاصی برخوردار است.

وی گفت: این مطالبه بخشی از مردم است، من درصدی اعلام نمی کنم، رقم های متفاوت از نظرسنجی‌ها شنیدم و نمیدانم تا چه حد این درصد ها واقعی است.

امام جمعه طبس با بیان اینکه، «من این موضوع را با نماینده ولی فقیه در استان مطرح کردم» ،افزود: برخی در طبس هستند که به دنبال چماق کردن موضوع هستند و خیر و مصلحت را در نظر نمی‌گیرند.

حجت‌الاسلام محمدی تاکید کرد: من اعتقاد دارم از کانال اداری و با کارهای کارشناسی باید این موضوع پیگیری شود اما اینکه در مسجد و کوچه و خیابان گفته شود و موجب تحریک احساسات مردم، ایجاد تقابل شهرستان و استان، به خطر افتادن منافع طبس، ایجاد تنش و موارد دیگر شود، مصلحت نیست.

وی با بیان اینکه، تصمیمی که توسط نظام گرفته شده که نمیخواهم درست یا غلط بودن آن را مطرح کنم، افزود: من هیچ منعی را در پیگیری از طریق کانال قانونی نمی‌بینم و تعصبی ندارم که با یزد و یا خراسان باشیم، کسی که تعصب دارد ممکن است واقعیت ها را نبیند.

امام جمعه طبس با اشاره به اینکه، مطالبه مردم بی جواب نماند، تاکید کرد: پیگیری می‌تواند از طریق جایگاه ملی و نخبگان از راه قانونی و اداری بدون ایجاد هر گونه تنشی در فضای رسانه‌ای و اجتماعی انجام شود‌ و من اگر نیاز بود حاضرم آنها را همراهی کنم.

در این نشست، معاون سیاسی و اجتماعی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس گفت: اکثر مطالبه گران این جریان دوستانی هستند که همفکر دولت قبل بودند و هشت سال دولت در اختیار آنها بود و در مقطعی هم آقای پرویزی استاندار و آقای طلایی فرماندار وقت به صورت جدی این موضوع را پیگیری می‌کردند.

سید احمد حقانی عنوان کرد: همه کسانی که این موضوع را مطرح می‌کنند می‌دانند که اگر واقعا راهی داشت، انجام میشد.

مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان طبس بیان کرد: از نظر قانونی شهرستان به جایی الحاق می‌شود که نزدیک ترین فاصله را با مرکز استان داشته باشد و بر اساس تقسیمات کشوری تنها جایی که شهرستان طبس می‌توانست به آن ملحق شود استان خراسان جنوبی بود و برابر قانون نمی‌تواند برگردد به جایی که فاصله آن با مرکز استانش بیشتر است.

حقانی افزود: اگر باز هم عده ای معتقدند راهی هست از طریق قانونی و مسیر کارشناسی این موضوع را پیگیری کنند.

معاون فرماندار تاکید کرد: به تریبون کشاندن این موضوع توسط مسئول، فرد انقلابی و یا هر کس دیگری شایسته نیست و نیاز است همه ما مراقبت کنیم که با بیان و گفتارمان فضای جامعه را ملتهب نکنیم.

خبرنگار: ساره نجفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =