نخستین جلسه شورای مهارت شهرستان طبس برگزار شد

به گزارش طبس نیوز، نخستین جلسه شورای مهارت شهرستان طبس در روز سه‌شنبه اول آذر در محل سالن همایش‌های معاونت استاندارای و فرمانداری ویژه با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی برگزار شد.

علی اکبر رحیمی فرماندار ویژه طبس در این جلسه با تاکید به نیازسنجی شغل و حرفه های مورد نیاز و تقاضای شهرستان گفت: حرفه های مورد نیاز رصد شود و مهارت های لازم آموزش داده شود که با توجه به وجود معادن، تعمیرات و راننده ماشین آلات سنگین، ساخت و ساز و غیره میتوان آموزش های شبیه ساز و سپس در محیط واقعی کار را انجام داد.

وی با اشاره به افزایش تقاضای رشته های فنی در مدارس گفت: باید زیرساخت، امکانات و ظرفیت های لازم تامین شود.

حسن کامرانی فرد نیز در این جلسه فعالیت های فنی و حرفه‌ای را فعالیت هایی دانست که یک فرد را برای شغل و حرفه آماده می‌کند.

کامرانی فرد بیان کرد: گروه های هدف مخاطب اموزش های مهارتی : سربازان وظیفه، عشایر، ساکنین مناطق روستایی، افراد دارای معلولیت، دانش آموزان، زندانیان، زنان سرپرست خانوار و اعضا خانوادشان، اسیب دیدگان اجتماعی، مشمولان بیمه بیکاری هستند.

مهدی غلامی رییس مرکز طبس نیز در این جلسه گفت: وجود سازمان های موازی و عدم انسجام بین آموزش های مهارتی شهرستان، تخصیص اعتبارات تملک دارایی ها ویژه خرید تجهیزات آموزشی و تعمیرات مرکز، عدم صدور مجوز مشاغل خانگی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و عدم تخصیص تسهیلات بانکی ب مهارت دیدگان فنی و حرفه‌ای رسمی در راستای خود اشتغالی و کارآفرینی را از چالش های پیش روی حوزه مهارت آموزی شهرستان طبس دانست.

غلامی افزود: اموزش مهارتی در حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مهارت های پیشرفته ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی از حوزه های کاری شورای مهارت در شهرستان است.

وی گفت: از وظایف شورای راهبری آموزش های مهارتی شناسایی ظرفیت‌های بخش های تولیدی و خدمات فنی برای توسعه اموزش های مهارتی، بررسی و تصمیم گیری برای شناسایی و حمایت نخیگان، هدایت و حمایت از بخش خصوصی ارایه دهنده اموزش های مهارتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =