امام جمعه طبس: استکبار چیزی جز ذلت ما را نمی‌خواهد

طبس‌نیوز – امام جمعه طبس گفت: اگر مردم دست از دین و ایمانتان برندارید استکبار از شما راضی نمی‌شود و آن‌ها چیزی جز ذلت ما را نمیخواهند و میخواهند از آرمان و هدفمان دست برداریم اما کور خوانده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی پیش از ظهر امروز در جمع راهپیمایان روز ۱۳ آبان در چهار راه قدس طبس گفت: اگر بنا باشد یک لیست از جنایات استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکای جنایت‌کار را بشماریم ده‌ها و صدها مقوله جنایات آن‌ها را در منطقه و کشور خودمان داریم.

وی افزود: آمریکای جنایتکار از ۷۰ سال قبل در این کشور خیانت‌های بزرگی را انجام داده است.

وی ادامه داد: آمریکا با کودتا محمدرضا پهلوی را برگرداند، سال ۱۳۳۲ در روز ۱۶ آذرماه در آن روز جمعی از دانشجویان را به شهادت رساندند و در تقویم روز دانشجو نام‌گذاری شد.

امام جمعه طبس با برشماری جنایات آمریکا در قبال مردم ایران ادامه داد: جمع زیادی از مردم ما را در ۱۵ خرداد و ۱۷ شهریور در سال‌های ۱۳۴۲و ۱۳۵۷ به شهادت رساندند.

وی تاکید کرد: امروز با مشت‌های گره‌کرده آمده‌ایم انتقام خون شهدا را با شعارهای مرگ بر آمریکا و استکبار جهانی بگیریم.

وی گفت: انقلاب اسلامی که به دست همین مردم ایجاد شد، آمریکا نخواست که ملت ما روز خوش ببیند و از روز بعد از پیروزی انقلاب توطئه بعد از توطئه علیه نظام اسلامی و آرمان‌های امام (ره) انجام داد.

حجت الاسلام محمدی گفت: کمتر از دو سال از انقلاب گذشته بود که جنگ نابرابر را بر ملت ما تحمیل کرد و در توطئه‌های ننگین دیگر از منافقین کور دل حمایت کرد و رئیس‌جمهور و نخست وزیر کشور ما را به شهادت رساندند، همچنین آن‌ها در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ شهید بهشتی و ۷۲ نفر درگیر را به شهادت رساندند.

وی با اشاره به کودتا نوژه و حمله آمریکا به ایران در صحرای طبس، خطاب به دانش‌آموزان گفت: من این موارد را می‌گویم تا دانش‌آموزان که آن زمان نبوده‌اند بدانند آمریکا چه جنایت‌هایی در کشور ما انجام داده است.

امام جمعه طبس افزود: تحریم‌های فلج‌کننده‌ای که خود آمریکا گفت که اگر یک‌دهم این تحریم‌ها را در کشور دیگری انجام می‌دادیم آن کشور ساقط می‌شد و در تحریم‌های ظالمانه آمریکا، حتی ما را از دستیابی به دارو و تامین نیازهای اولیه ملت ما را محروم کردند.

وی خاطرنشان کرد: به برکت ایمان، دین و بصیرت مردم، رهبریت‌های پیامبر گونه امام(ره) و مقام معظم رهبری نه تنها این تحریم‌ها و تهدیدها اثرگذار نشد بلکه ملت آن‌ها را به فرصت مبدل کرد.

حجت الاسلام محمدی گفت: استکبار جهانی به ویژه آمریکا فتنه ۷۸، فتنه ۸۸، فتنه ۹۶، فتنه ۱۴۰۰ را طرح ریزی کرد و از این گونه توطئه‌ها برای ضربه زدن به نظام اسلامی انجام داد.

وی بیان کرد: در عصر حاضر این جنایت ننگینی که اسرائیل خون‌آشام و صهیونیسم بر علیه ملت مظلوم فلسطین انجام داده است که به گفته رهبری اگر حمایت‌های آمریکا نبود اسرائیل جنایت‌کار یک هفته هم دوام نمی‌آورد و این نیز یکی دیگر جنایات آمریکا در منطقه ماست.

وی گفت: این مردم همگام با همه کشور و جهان اسلام در صحنه حاضر شده‌اند و که همه این جنایت‌ها را محکوم کنند.

وی تاکید کرد: اگر مردم دست از دین و ایمانتان برندارید استکبار از شما راضی نمی‌شود و آن‌ها چیزی جز ذلت ما را نمیخواهند و میخواهند از آرمان و هدفمان دست برداریم.

وی ادامه داد: اما کور خوانده‌اند و اجتماع امروز مردم اثبات این واقعیت است که این ملت پای آرمان‌هایشان ایستاده‌اند و با مشت‌های گره کرده و شعار های مرگ بر آمریکا و اسرائیل، توطئه‌های دشمن را در واقع دارند خنثی می‌کنند.

حجت الاسلام محمدی افزود: هر دولت و ملتی که دشمن اسرائیل و آمریکا باشد ما با او دوست هستیم چون آن‌ها با دشمن ما دشمنی می‌کنند و هر ملتی یار و مددکار ملت فلسطین و جبهه مقاومت باشد ما او ارتباط داریم و دوست هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 14 =