مقاومت ‌لبنان اسطوره استقامت

مقاومت ‌لبنان اسطوره استقامت

محمد کریم عابدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرا رسیدن سالروز پیروزی مقاومت اسلامی در آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم اشغالگر گفت: پس از اینکه رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۲سعی کرد، جنوب لبنان را به دیگر سرزمین‌های اشغالی خود منضم کند، مردم با کمک علمای اسلام به رویارویی با نیروهای اشغالگر دست زدند.
نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی افزود: به موازات مقاومت مردمی در جنوب لبنان، به تدریج فعالیت‌های نظامی مقاومت برضد نیروهای اشغالگر اسرائیلی در بیروت و جنوب لبنان گسترش پیدا کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس هشتم با تاکید براینکه تجاوز گسترده نظامی اسرائیل به لبنان عامل اصلی و اساسی به وجود آمدن مقاومت اسلامی و تشکیل جنبش حزب‌الله لبنان بود ادامه داد: تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان و الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران به گسترش تشکیلات حزب الله کمک کرد.
وی با بیان اینکه نظامیان صهیونیست پس از ۲۲ سال اشغالگری در لبنان ناگزیر شدند به دلیل فشار فزاینده مبارزان حزب‌الله از جنوب لبنان با خفت عقب‌نشینی کنند تصریح کرد: هر چند مقاومت حزب‌الله در این تاریخ به پیروزی بر اشغالگران صهیونیست ختم شد، اما این پیروزی باعث نشد تا مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تمام‎شده تلقی شود، بلکه حزب‌الله این مقاومت را در ابعادی گسترده‌تر از گذشته ادامه داد ونتیجه آن پیروزی در جنگ ۳۳ روزه بود.
این نماینده اصول گرای مجلس هشتم با اشاره به جنگ ۳۳ روزه  با تاکید بر اینکه این جنگ سومین جنگ عربی در فاصله سالهای ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۶ یعنی یک دوره ۳۳ ساله بود که رژیم صهیونیستی، شکست را در آن مزه مزه کرد گفت: مقاومت لبنان با پیروزی در جنگ سی و سه روزه برای اولین بار طعم تلخ شکست مفتضحانه را به صهیونیستها چشاند و ثابت کرد اگر ملت های مسلمان وحدت داشته باشند هیچ قدرتی نمی تواند بر آنها غلبه کرده و منافع آنها را به خطراندازد.
نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنگی که قراربود تنها چند روز طول بکشد، به جنگی فرسایشی تبدیل شد که ۳۳ روز به درازا انجامید و بعد از آن هم اسرائیل هیچیک از اهداف خودش را برآورده شده ندید افزود:پیروزی لبنان در برابر رژیم صهیونیستی به برانگیختن غرور جهان عرب منتهی شد و خاطره شکست‌های قبلی آنان را تا حد زیادی التیام بخشید.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس هشتم  تصریح کرد: نتیجه آن جنگ نشان داد آنچه در آن جنگ روی داد واقعا معجزه بود و پیروزی الهی برای رنج دیدگان و مستضعفانی بود که تعداد و امکانات آنان اندک بود اما با اراده و مصمم بودند و در برابر قویترین و سرکش ترین ارتش منطقه که از سوی قویترین طاغوتیان و ظالمان حمایت می شد پیروز شدند.
وی با تاکید بر اینکه این هیچ معنی‌ای ندارد جز شکست اسرائیل و پیروزی مقاومت و این پیروزی شروعی برای پیروزی های بزرگترمسلمانان علیه صهیونیست‌ها خواهد بود ادامه داد: اگر حزب الله قبل از جنگ ۳۳ روزه تنها یک گروه محدود مقاومت اسلامی در لبنان بود، بعد از آن به یک مقاومت ملی لبنانی تبدیل شده و از همه مهمتر آن که عظمتش جهانی شده است.
عابدی بیان داشت: امروز کشوری مثل عربستان که زمانی ادعای ستیز با رژیم صهیونیستی داشت با نادیده گرفتن مقاومتهای فلسطینی‌ها و مقاومت لبنان و سوریه به حمایت آشکار از این رژیم روی آورده و تحت تاثیرلابی صهیونیستها برای تضعیف و متلاشی کردن جبهه مقاومت سوریه در برابر اشغالگران قدس تلاش می کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه مسلمانان جهان بویژه مسلمانان منطقه باید با الگو قراردادن مقاومت  لبنان در برابر دشمن مشترک خود یعنی صهیونیستها متحد شوند ادامه داد: مردم سوریه باید با الگو قراردادن مقاومت لبنان، در برابر دخالتهای خارجی ایستادگی کنند و اجازه ندهند دولت بشار اسد به عنوان صف مقاومت در برابر صهیونیستها تضعیف شود.
روز ۲۵ می سال ۲۰۰۰ میلادی مقاومت اسلامی لبنان با شکست نیروهای صهیونیستی این رژیم را وادار به خروج از جنوب لبنان کردند.
دولت لبنان این روز را روز “مقاومت و آزادسازی”نامید و این روز را تعطیل عمومی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + شش =