مرسی می‏تواند انقلاب مصر را از انحراف و نابودی نجات دهد

مرسی می‏تواند انقلاب مصر را از انحراف و نابودی نجات دهد

محمد کریم عابدی در گفت‏وگو با خبرنگار بین‏الملل خبرگزاری خانه ملت، درباره نتایج انتخابات مصر و احتمال حضور بقایای رژیم مبارک در صدر حکومت مصر، گفت: اگر المرسی رییس‏ جمهور مصر شود، نشان می‏دهد مردم این کشور هنوز به ادامه انقلاب امیدوارند؛ اما اگر شفیق برنده انتخابات نهایی شود، بی‏شک یک بازگشت به عقب برای مردم مصر به حساب خواهد آمد.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم مصر پس از چهل ـ پنجاه سال از کنار رفتن جمال عبدالناصر و افتادن در دام دیکتاتورهایی چون سادات و مبارک، اینک به بیداری و بلوغ رسیده‏اند و می‏خواهند مشق دموکراسی کنند، اما صهیونیست‏ها با تبلیغات دروغین و افراطی نشان دادن اسلام‏گرایان در اذهان مردم مصر، سعی در به انحراف کشاندن انقلاب آنها را دارند.

وی افزود: در دوران سی و اندی ساله حکومت مبارک، نظامیان و نیروهای امنیتی مصر که به شدت تحت تأثیر صهیونیست‏ها و گوش به فرمان آنها بودند، نفوذ فراوانی در حکومت داشتند و دیدیم که در طول انقلاب نیز همواره رودرروی مردم بودند. همان گونه که در کشور ما و در دوران انقلاب، ساواک و ارتش تحت امر اربابان آمریکایی خود بودند و به مقابله با مردم می‏پرداختند. با این تفاوت که در انقلاب اسلامی ایران، نخستین جایی که منحل شد، ساواک بود و ارتش نیز از لایه‏های آمریکایی‏اش پاک‏سازی گردید. اما در مصر این کار انجام نشد.

عابدی تصریح کرد: پس از آنکه مردم مصر به تبعیت از مردم ایران، اقدام به اشغال سفارت اسرائیل در کشورشان به عنوان لانه جاسوسی کردند، دولت انتقالی این کشور که از بقایای نظامی مبارک بود، با گشایش دفتر سفارت رژیم صهیونیستی در جای دیگری موافقت کردند. در حالی که در کشور ما پس از تسخیر لانه جاسوسی، آمریکایی‏ ها به طور کامل از کشور رانده شدند و این رمز پیروزی و امتداد انقلاب اسلامی ایران بود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار کرد: اگر منتخب اخوان المسلمین رییس‏جمهور مصر شود، نخستین اقدامی که باید انجام شود، انحلال سفارت رژیم صهیونیستی است که این لکه ننگ باید از دامان مردم مصر زدوده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، خاطرنشان کرد: اگر المرسی بر مسند ریاست‏ جمهوری مصر تکیه بزند، می‏توان به آینده انقلاب مصری‏ها امیدوار بود؛ اما اگر احمد شفیق روی کار بیاید، خطر بزرگی برای مردم مصر به حساب می‏آید و به منزله انحراف از اهداف انقلاب خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =