توهین مجله فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام به شدت محکوم است

حجت‌الاسلام زنجانی‌طبسی با اشاره به توهین مجله فرانسوی به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) گفت: این حرکت باعث آزرده شدن دل یک‌و‌نیم میلیارد مسلمان در سراسر دنیا شده است که ما نیز این عمل موهن مجله فرانسوی «شارلی ابدو» را محکوم می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، امام جمعه موقت شهرستان طبس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس ضمن تبریک به حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم گفت: امام جمعه طبس به عنوان مدیر نمونه حوزه علمیه شناخته شدند و هم اکنون در قم برای حضور در گردهمایی مدیران حوزه‌های علمیه حضور دارند.

حجت‌الاسلام محمدجواد زنجانی‌طبسی با اشاره به برگزاری سه برنامه کشوری در طبس گفت: عده‌ای از جوانان بدون جنجال و هیاهو کار فرهنگی انجام می‌دهند و به این طریق سعی در شناساندن شهر طبس دارند و از جمله این برنامه‌ها برگزاری دومین کنگره سراسری جراحان کشور، نخستین جشنواره سراسری عکس معلول و اجتماع، و نخستین جشنواره سراسری عکس کویر و زندگی به میزبانی شهرستان طبس است.

زنجانی‌طبسی در مورد روز غزه گفت: برخی شعارهایی را می‌بینیم که علیه غزه است، این شعار‌ها را بیگانگان به دلیل اینکه غزه به عنوان سنگر مقاومت است، نماد مقاومت اسلامی در مقابل اسراییل است و اینکه غزه خاکریز اول نظام ماست دیکته کرده‌اند.

امام جمعه موقت طبس در بخش دیگری از سخنان خود به نطق‌های مجلس اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در چند سال پیش مطالبی را فرمودند از جمله اینکه از نطق‌های زهرآگین و تقویت‌کننده دشمن و مجروح‌کننده قلب ملت اجتناب کنید، روحیه ندادن به دشمن در مجلس و این‌که نطق‌ها در جهت همدلی بیشتر ملت باشد و به نیازهای مردم پرداخته شود.

وی با اشاره به توهین مجله فرانسوی به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) گفت: این حرکت باعث آزرده شدن دل یک‌و‌نیم میلیارد مسلمان در سراسر دنیا شده است که ما نیز این عمل موهن مجله فرانسوی «شارلی ابدو» را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: مستکبران، گروه جنایتکار داعش را به‌ نام اسلام با هدف اسلام‌هراسی به وجود آورده تا به مردم دنیا بگویند مسلمانان تروریست هستند.

خطیب جمعه طبس خطاب به مدعیان حقوق بشر گفت: دموکراسی شما توهین به عقاید ملت‌ها و ادیان الهی و آزادی بیان شما بد اخلاقی و بی‌ادبی یعنی گوانتانامو و ابوغریب است.

روز هوای پاک و روز غزه، سالروز شهادت شهید نواب صفوی و یاران با وفایش، روز فرار شاه معدوم در سال ۱۳۵۷ از جمله مناسبت‌هایی بود که حجت‌الاسلام زنجانی‌طبسی به آن‌ها اشاره نمود.

نمازگزاران جمعه طبس پس از پایان این مراسم به صورت خودجوش در اعتراض به مواضع علی مطهری درباره روز ۹ دی و یوم الشیطان خواندن این روز و حمایت از فتنه‌گران در صحن علنی مجلس، راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی‌، شرکت‌کنندگان، شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر‌ آشوب‌گر»، «مرگ بر انگلیس» را فریاد زدند.

«مرگ بر منافق»، «مطهری از شهدا بصیرت، مطهری از شهدا خجالت»، «مرگ بر فتنه‌گر»، «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» از دیگر شعارهایی بود که مردم طبس در این راهپیمایی سردادند.

خبرنگار: نجفی خبرنگار ۱۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 9 =