امام جمعه طبس: ادعای حقوق بشر آمریکا بی‌ اساس است

امام جمعه طبس: ادعای حقوق بشر آمریکا بی‌اساس است

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس گفت: آمریکای جنایتکار که دستش به خون بسیاری از ملت‌های دنیا آلوده است نمی‌تواند ادعای حمایت از حقوق بشر داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز سرنگونی هواپیمای مسافری ایران به وسیله ناو آمریکا در خلیج فارس در تاریخ دوازدهم تیرماه ۱۳۶۸، اظهار داشت: در این جنایت آمریکا ۲۹۸ نفر زن و مرد و کودک به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: با بررسی جنایات انجام شده در دنیا مشخص می‌شود که همواره آمریکا به عنوان یکی از عوامل در تمامی جنایات دست دارد و بر این اساس آمریکای جنایتکار که دستش به خون بسیاری از ملت‌های دنیا آلوده است نمی‌تواند ادعای حمایت از حقوق بشر داشته باشد.

خطیب جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران اسلام و انقلاب اسلامی، هفته قوه قضائیه را گرامی داشت و اضافه کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار اخیر با مسئولان قوه قضائیه تأکید فرمودند، باید همواره توجه شود که آرای قضّات مطابق با عدالت باشد که در این صورت براساس روایات اجرای یک حکم براساس حق و عدالت دارای ثمره‌ای بیش از برکت ۴۰ روز بارش باران است.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه براساس متون اسلامی مجازات بسیاری از مجرمان، زندان است، اما باتوجه به اینکه زندانی شدن مجرمان تبعات منفی زیادی برای جامعه و زن، فرزند و بستگان مجرمان دارد باید در راستای زندان‌زدایی برنامه‌ریزی و اقدام جدی صورت گیرد.امام جمعه طبس ضمن تقدیر از تمامی کارکنان خدوم قوه قضائیه، درباره لزوم حفظ آبروی مردم خاطرنشان کرد: قوه قضائیه حق ندارد نام متهمی که جرمش ثابت نشده را اعلام کند، چراکه براساس روایات حفظ آبروی مؤمن و مسلمان از حفظ حیثیت کعبه هم بالاتر است.

وی وجود قوه قضائیه را نشان‌گر اقتدار نظام اسلامی دانست و افزود: قوه قضائیه دارای جایگاهی رفیع و مسئولیتی حساس در کشور است که جلوگیری از تضییع حقوق مردم و مجازات قانون‌شکنان از جمله وظایف تشکیلات قضائی است.

گرامیداشت سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، تسلیت سالروز شهادت چهارمین شهید محراب حضرت آیت‌الله شیخ محمد صدوقی، تسلیت سالروز درگذشت علامه شیخ عبدالحسین امینی مؤلف کتاب الغدیر، و آرزوی توفیق برای داوطلبان کنکور سراسری، از دیگر سخنان حجت‌الاسلام مهاجریان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.حجت‌الاسلام رضا خانی، مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد نیز در نماز جمعه این هفته طبس حضور داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + ده =