پای ارزش‌های اسلام و انقلاب ایستاده‌ایم

پای ارزش‌های اسلام و انقلاب ایستاده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به دیدار اخیر مسئولان و کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان دیدار با مسئولان، نکاتی بسیار مهم و کلیدی فرمودند، که از جمله آن لزوم کوتاه نیامدن در مقابل دشمنان است.

وی ادامه داد: کوچک‌ترین کوتاهی در زمینه حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی، قطعاً موجب تجری و پیشروی دشمنان می‌شود و بر این اساس مردم ما همچنان پای ارزش‌های اسلام و انقلاب ایستاده‌اند.

خطیب جمعه طبس به بخش دیگری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با کارگزاران نظام درباره مسائل اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری نیز همواره تأکید دارند، مردم باید به عنوان یک عضو نظام اسلامی تا حد امکان از مصرف محصولات خارجی پرهیز کرده و برای حمایت از تولیدکنندگان کشورمان از محصولات تولید داخل که معمولاً از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است استفاده کنند.

وی استفاده از محصولات خارجی را مخالف با مصلحت نظام، کشور و مردم دانست و افزود: مسئولان نیز باید با فراهم آوردن شرایط لازم، زمینه تشویق و دلگرمی تولیدکنندگان داخلی را فراهم آورند تا تمام آنچه مورد نیاز کشور است در داخل تولید شود.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به افزایش تحریم‌های اقتصادی کشورمان از سوی دشمنان اشاره کرد و یادآور شد: ایران اسلامی از همان ابتدای پیروزی انقلاب همواره مورد تحریم دشمنان قرار داشته و این موضوع تازه‌ای نیست.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها نباید مردم و مسئولان ما را بترساند، اضافه کرد: متأسفانه از سوی برخی خناسان مطالبی مطرح می‌شود مبنی بر این که تحریم‌ها باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم می‌شود، در صورتی که مردم و مسئولان ما در طول ۳۳ سال عمر پربرکت انقلاب همواره تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کرده‌اند و حتی این موضوع موجب سرعت گرفتن پیشرفت، ترقی و تعالی کشور شده است.

مهاجریان به سخنی از حضرت امام خمینی(ره) درباره تحریم اقتصادی اشاره کرد که خطاب به دشمنان فرموده‌اند: «شما گمان می‌کنید که با محاصره اقتصادی، ملت ما شکست خورده و قانع و خاضع خواهد شد، آمریکا خیال نکند که با دخالت نظامی یا با حصر اقتصادی ملت ما می‌تواند به جایی برسد، ملتی که روزه می‌گیرد و ملتی که شهادت را قبول کرده است دیگر از این چیزها نمی‌ترسد.»

اشاره به مسائل کشور سوریه، تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، گرامیداشت سالروز برگزار نخستین نماز جمعه کشور، گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری، انتقاد از افزایش قیمت زمین، گرامیداشت روز ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و گرامیداشت روز اهدای خون و تأکید بر لزوم اهدای خون توسط افراد سالم، از دیگر سخنان حجت‌الاسلام مهاجریان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از اقامه نماز جمعه طبس، نمازگزاران با سردادن شعارهایی مانند «مسلمان میانمار حمایتت می‌کنیم، استکبار جهانی دربه‌درت می‌کنیم»، «سکوت هر مسلمان خیانت به دین است، نقش حقوق بشر کشتار مسلمین است» و… حمایت خود از مردم مسلمان مظلوم و ستم‌دیده کشور میانمار را اعلام کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 3 =