اقتصاد مقاومتی فشاری را بر مردم تحمیل نمی‌کند

اقتصاد مقاومتی فشاری را بر مردم تحمیل نمی‌کند

 به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام محمدجواد زنجانی طبسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به بیان فواید و برکات روزه ماه مبارک رمضان در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و جسمی پرداخت و درباره فواید اقتصادی روزه اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل وجوب روزه، چشیدن و درک کردن درد محرومان و گرسنه‌گان از سوی توانگران و ثروتمندان است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری اخیراً طی سخنرانی‌های متعدد، موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند که اقتصاد مقاومتی با طرح ریاضت اقتصادی اروپا کاملاً متفاوت و دارای محورهای مشخصی است.

خطیب جمعه موقت طبس یادآور شد: استکبار جهانی که برای مقابله با انقلاب اسلامی از هیچ توطئه‌ای فروگذار نکرده است، بهترین روش مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را راه اقتصادی اعلام کرده و با توطئه‌هایی در این زمینه، قصد وارد آوردن فشار بر مردم و نظام را دارد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با پیش‌بینی به‌موقعِ این توطئه دشمنان، طرح اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده و برای آن محورهایی تعیین کرده‌اند که کاهش وابستگی به نفت، مدیریت مصرف، استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات، مردمی کردن اقتصاد، حرکت براساس برنامه، پرهیز از تغییر ناگهانی قوانین و سیاست‌ها، توانمند کردن بخش خصوصی و استفاده هوشمندانه از ظرفیت‌ها در مقابل چالش‌ها از جمله این محورهاست که با طرح ریاضت اقتصادی اروپا که موجب اخراج بسیاری از کارگران و کارمندان کشورهای اروپایی شده کاملاً متفاوت است.

امام جمعه موقت طبس بیان کرد: دشمن افزایش فشار اقتصادی بر ملت ایران را با هدف لطمه زدن به رشد ملی و اشتغال، ایجاد اختلاف، به خطر انداختن رفاه ملی و ایجاد مشکل برای مردم دنبال می‌کند تا به این طریق مردم دچار دل‌زده‌گی شده و از نظام جدا شوند، اما ملت شریف ایران همواره محکم و مصمم پای اهداف، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری برای مقابله با فشارهای اقتصادی دشمنان راهکارهایی ارائه کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، نوآوری در دانش و فناوری، تقویت محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و ورود این محصولات به بازارهای مصرف، حل مشکلات شرکت‌های تولیدی و تشویق نخبگان علم و دانش و فناوری اشاره کرد.

زنجانی طبسی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سالروز صدور فرمان مشروطیت، خاطرنشان کرد: کنار زدن علما و روحانیان و بر دار زدن رهبر نهضت مشروطه دراثر نفوذ عده‌ای منافق و بی‌اعتقاد به مراجع و روحانیان در مراکز مهم و حساس کشور انجام شد و امروز نیز خطوطی وجود دارد که می‌خواهد روحانیان را از عرصه اجتماع خارج کند.

وی با بیان اینکه باید از تاریخ عبرت گرفت، ادامه داد: متأسفانه امروز از سوی افرادی که اعتقادی به اجرای احکام اسلام نداشته و دچار ضعف در مبانی هستند، بسیاری تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات، بدون درنظر گرفتن اصول اعتقادی انجام می‌شود که این یک خطر بزرگ است.

تأکید بر لزوم بهره‌گیری از برکات لیالی قدر، تبریک میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و روز اکرام، تأکید بر لزوم اطعام و اکرام نیازمندان و ایتام به ویژه در ماه مبارک رمضان، یادآوری سالروز بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی در سال ۱۹۴۵ میلادی، گرامیداشت سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، و گرامیداشت روز خبرنگار از دیگر سخنان حجت‌الاسلام محمدجواد زنجانی طبسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + یک =