شهردار طبس درآمدزایی را در دستور کار خود قرار دهد

نماینده طبس گفت: با توجه به این که شهرداری یک نهاد ارگانی غیردولتی است، باید دنبال درآمدزایی برود و درآمدهای عمومی دولت کفاف نمی‌کند و با این مشکلات مردم نمی‌توان تنها به امید اخذ عوارض بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، دکتر عبدالله‌زاده صبح امروز در جلسه تودیع و معارفه شهردار طبس ضمن تقدیر از زحمات مقدس‌زاده سرپرست شهرداری و تبریک به بخشی‌طوسی شهردار جدید طبس اظهار داشت: شهرداری به لحاظ گستره خدماتی که انجام می‌دهد در میزان رضایت‌مندی شهروندان به نظام جمهوری اسلامی می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

وی ادامه داد: عوامل زیادی باعث می‌شود که شهردار کار خود را بتواند درست انجام دهد که برخی بستگی به شرایط کشور دارد و برخی بستگی به شورا و مواردی مربوط به خودش دارد.

شوراها اختلافات را به بیرون و داخل مردم نکشانند

نماینده طبس در مجلس شورای اسلامی گفت: انصافا اگر شوراها هم و غم خود را علی‌رغم اختلافاتی که وجود دارد و طبیعی است این را به بیرون و داخل مردم نکشانند و سعی کنند در خود شورا مسائل را حل کنند و حب و بغض‌های خاصی وجود نداشته باشد و شهردار هم با پشتوانه شورای شهر کار خود را انجام دهد حتما موفقیت را پیش رو خواهیم داشت.

وی با اشاره به ورود عضو علی‌البدل شورا به جمع اعضای رسمی شورای شهر طبس گفت: جناب آقای محمدیان جز مدیران موفق شهرستان بودند مدت‌های زیادی کار کردند و دارند وارد شورا می‌شوند، خوشبختانه یک شورای خوب، پخته و منسجمی است که حتما در جهت کمک به شهردار تلاش خواهند کرد.

عبدالله‌زاده با تبریک انتخاب پیام بخشی طوسی به عنوان شهردار طبس گفت: یک آسیبی که در شهرداری‌ها وجود دارد این است که مردم یا دیگران فکر کنند این شهردار یک یا دو نفر یا بخشی از شورا است، این را باید از بین ببرید، شما شهردار شهر طبس هستید و باید به گونه‌ای رفتار کنید که هیچکدام از اعضای شورای شهر این شائبه در بیرون و در داخل وجود نداشته باشد.

وی شهرداری و شورا یک ماهیت حقوقی مستقل دانست و گفت: شما با آن ماهیت حقوقی باید کار کنید و همینطور هم خواهد بود به هر حال شما جوان باهوشی هستید و می‌دانید که آینده کاری شما حتما گره خورده به موفقیت اولین کار مدیریتی مهمی که در این شهرستان دارید.

عبدالله‌زاده افزود: من این قول را به شما میدهم که بنده به عنوان پیگیری کننده مسایل شهرستان در حوزه شهری بتوانیم خدمات زیادی را وارد شهر کنیم.

شهرداری طبس باید به دنبال درآمدزایی برود

وی بر درآمدزایی شهرداری تاکید کرد و گفت: با توجه به این که شهرداری یک نهاد ارگانی غیر دولتی است و دستش باز است، باید دنبال درآمدزایی برود و درآمدهای عمومی دولت کفاف نمی‌کند و شما با این مشکلات مردم نمی‌تواند تنها امیدتان به اخذ عوارض باشد، این را در دستور کار خود قرار دهید.

نماینده طبس تصریح کرد: من فکر میکنم شهرداری که در اینجا یا هر جای دیگری که در حوزه انتخابیه من خدمت می‌کند باید ۱۵ روز را خارج از شهر باشد باید به دنبال پول درآوردن و پول گرفتن باشد و شهردار باید وقت عمده خود را بگذارد و اگر پول نباشد هر چه اینجا بنشینیم و مدیریت کنیم چیزی به دست نمی‌آوریم.

وی با بیان این که باید از همه پتانسیل‌ها استفاده کنید گفت: در همین سفر اخیری که آقای مقدس‌زاده به تهران آمدند در بخش‌های مختلف کمک‌هایی که انجام شد و قول‌هایی که داده شد نصف آن هم اگر محقق شود، یک تحولی است.که به نظرم یک سال درآمد شهرداری طبس در یک سفر است.

نماینده طبس تاکید کرد: اکنون شهرستان طبس روی ریل توسعه است که محوریت آن امام جمعه شهرمان حاج آقای مهاجریان‌مقدم هستند.

عبدالله‌زاده: وحدت را به هیچ بهایی از دست ندهید

وی با بیان این که وحدت را به هیچ بهایی از دست ندهید گفت: ممکن است اختلاف سیاسی باشد اما با درایت رفتار کنیم و بدانیم این انسجام و وحدت را در طبس داشته باشیم مراقب باشیم کسی نخواهد به بهانه‌های مختلف این انسجام را به هم بزند.

وی افزود: عده‌ای دنبال این هستند که وحدت را بر هم بزنند و در صورت عدم انسجام همه با هم ضرر می‌کنیم، کار اجتماعی کار شخصی نیست و باید همه چیز را با هم ببینیم و به یک نتیجه‌ای برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده گفت: در چند سال گذشته با این خشکسالی‌ها و مشکلات، کارهای بزرگی در این شهرستان انجام شده است و این‌ها همه حاصل تلاش همین مجموعه‌ای است که در طبس دنبال کردند و در بخش‌های مختلف کار کردند.

نماینده طبس گفت: در مورد راه‌ها هر جا بروید فعال است و راه طبس بشرویه فقط ۵۰۰ متر مانده، قیمت برق خرداد و فروردین را مقایسه کنید، در مورد تجهیزات بیمارستان جدید، دو درصد عوارض معادن که شروع شده و پرداخت می‌شود و پنج‌و‌نیم میلیارد تومان را قول دادند که مرحله به مرحله پرداخت کنند، در معادن هم پیگیری شده دو درصد را از همه معادن شهرستان بگیریم، ارتقای جایگاه نیروی انتظامی طبس کار ساده‌ای نبود و خیلی تلاش شد، در بخش‌های مختلف این فعالیت‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: خود من از اینکه بگویم کار را یک دو یا ده نفر انجام دادند مخالفم، کارها را یک مجموعه دست به دست هم می‌دهند و در یک دوره زمانی کارهایی انجام می‌شود.

انتقاد نماینده طبس از عملکرد برخی رسانه‌های محلی

وی با اشاره به نقش هتل‌ها در توسعه گردشگری شهرستان گفت: بخش خصوصی را باید فعال کنیم به عنوان نمونه خانم اصلحی سرمایه خود را به این شهر آوردند و دنبال کردند و جایی را آباد کردند و همه باید حمایت کنیم.

نماینده طبس گفت: از طریق آقای شیرکمند که معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی هستند خود ایشان طی تماسی گفتند برای طرحی که در طبس است سه میلیارد تومان مصوب گردید بعد متأسفانه در برخی سایت‌های خبری محلی تکذیب می‌کنند، بعد خود آقای شیرکمند تماس گرفتند که ما با این زحمت داریم تلاش میکنیم بعد چطور تکذیب شد؟!

وی افزود: متأسفانه آن کسی که خبر می‌زند نمی‌فهمد که تصویب شد یعنی پولی به طرف ندادند، تصویب شد یعنی این پول آماده است و ابلاغ کردند و سرمایه‌گذار به بانک می‌رود مدارک و مستندات خود را می‌دهد و پرداخت می‌شود و این تکذیب شد واقعا خبر است که بیاید چیز ذهنی در بین مردم ایجاد کنید و خدای نکرده خدماتی را که از تهران تا سطح شهرستان زحمت می‌کشند همه را بر باد دهیم؟!

وی در پایان گفت: مراقب باشیم همه برای یک جهت داریم کار می‌کنیم و آن هم توسعه شهرستان است، مردم رصد می‌کنند و حواسشان هست و ما هم تا زمانی که باشیم در خدمت شورا و شهرداری و سایر مسئولین شهرستان هستیم و برای رفاه مردم تلاش می‌کنیم.

دیدگاهی در “شهردار طبس درآمدزایی را در دستور کار خود قرار دهد

  1. اخبار معارفه شهردار طبس بسیار عالی و با صداقت حبر رسانی شده است .
    تشکر از صداقت شما .
    احسنت .
    صداقت مایه اطمینان است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 2 =