کارآفرینی مؤثرترین روش رفع مشکلات دانشگاه‌ها

کارآفرینی مؤثرترین روش رفع مشکلات دانشگاه‌ها

 به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، مهدی یعقوبی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس، اظهار داشت: دانشگاه براساس فلسفه وجودی خود محیطی پویاست که باید برای حفظ تعامل خود با جامعه و نیروی خلاق، همواره در حال تحول باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های دنیا تاکنون دو دوره مختلف را تجربه کرده‌اند که در دوره اول در دانشگاه‌ها تنها به ترویج علم بین متقاضیان پرداخته می‌شد و در مرحله بعدی برای رفع مشکلات جامعه دانشگاه‌های فنی برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز سایر بخش‌ها راه‌اندازی شد.

دبیر منطقه ۹ دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: اما امروز دانشگاه‌ها وارد دوران جدیدی از فعالیت خود شده‌اند به طوری که علاوه بر ترویج علم و رفع مشکلات جامعه، کارآفرینی کرده و نیرویی تربیت می‌کنند که در قبال کسب مطالب علمی بتواند تولیدِ کار کند.

وی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی در زمانی که جمعیت متقاضی بیش از دانشگاه‌های موجود دولتی بود برای پاسخگویی به نیاز جامعه راه‌اندازی شد، اما امروز به دلیل افزایش تعداد واحدهای دانشگاهی و کاهش جمعیت دانشجو، دانشگاه‌ها که ذاتاً پویا هستند باید به موضوع کارآفرینی به عنوان راه حلی درازمدت توجه کنند.

یعقوبی بیان کرد: جذب بودجه‌های مراکز پارک علم و فناوری به منظور عملی ساختن ایده‌های خلاقانه دانشجویان اقدامی مطلوب برای گام نهادن دانشگاه‌ها در مسیر کارآفرینی است.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی در این مراسم، توجه به مراکز آموزشی طبس را موجب رشد این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: دیر یا زود ثروت‌ها و ذخایر زیرزمینی از بین خواهد رفت و تنها عامل تولید ثروت ماندگار، انسان‌ها و دانشگاه‌ها به عنوان محل تربیت انسان‌ها خواهند بود.

محمدعلی عبداله‌زاده خاطرنشان کرد: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس از وضعیت سخت و بحرانی خود عبور کرده و باید به سمت توسعه پیش رفته و حتی به قطب علمی منطقه تبدیل شود.

وی همچنین خواستار افزایش رشته‌های تحصیلی در مقطع تحصیلات تکمیلی متناسب با ظرفیت‌های موجود در طبس در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر شد.

رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس نیز در مراسم تودیع خود به ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت‌هایش پرداخت و گفت: در حدود یک سال و نیم گذشته ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس را با بیش از ۲۶ میلیارد ریال بدهی تحویل گرفتم که با اقدامات انجام شده بدهی این واحد دانشگاهی در این مدت کوتاه از محل درآمدهای دانشگاه و همچنین تسهیلات داخلی دانشگاه پرداخت شد و حتی این دانشگاه هم اکنون دارای ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه است.

سید حمید شهابی‌فر ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده تراز مالی سالیانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس از وضعیت منفی به مثبت ۱۰ درصد بهبود یافت و علاوه بر این بیش از ۳ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع داخلی و بیش از ۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان متقاضی پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس، ضمن تقدیر از تلاش‌های سید حمید شهابی‌فر رئیس پیشین این واحد دانشگاهی، محمد ناظمی به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس معرفی شد.

سخنرانی حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم امام جمعه طبس، حجت‌الاسلام غلامرضا مرتضائی‌نیا امام جمعه دیهوک، احمد طالبیان مقدم سرپرست فرمانداری شهرستان طبس و محمد ناظمی رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس و همچنین قرائت و تفویض حکم رئیس جدید این دانشگاه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس با حضور دبیر منطقه ۹ دانشگاه آزاد اسلامی، برخی از رؤسای واحدهای منطقه ۹ دانشگاه آزاد اسلامی، امامان جمعه طبس، عشق‌آباد و دیهوک، نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری شهرستان طبس و جمعی از مسئولان شهرستان طبس در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس برگزار شد.

عکسهای مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − یک =