جهل به قانون سبب افزایش جرم در دستگاه‌های اجرایی شده است

جهل به قانون سبب افزایش جرم در دستگاه‌های اجرایی شده است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی عبدالله‌زاده عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل دیوان محاسبات خراسان جنوبی اظهار کرد: دیوان محاسبات کشور دارای شاخص‌های استانداردی است که تنها می‌تواند بر اساس همین شاخص‌ها عمل کند.

وی ادامه داد: در گذشته دو نوع حسابرسی مالی و رعایت در دیوان محاسبات کشور در حال انجام بود که امروزه حسابرسی عملکرد نیز در دستور کار این دیوان قرار گرفته است.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حسابرسی عملکرد کار بسیار سختی است چرا که در این اقدام عملکرد مدیر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه نباید سلایق شخصی را در حسابرسی عملکرد مد نظر قرار دهیم، ادامه داد: رویکرد اصلی دیوان محاسبات کشور حرکت پیشگیرانه است.

وی به راه‌اندازی سامانه نظارت الکترونیک در دیوان محاسبات کشور اشاره و بیان کرد: در این سامانه عملیات مالی تمام دستگاه‌ها به صورت آنلاین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه‌اندازی این سامانه در کاهش جرم نقش مهمی دارد، یادآور شد: در برخی مواقع شاهد این بودیم که جهل به قانون نیز سبب افزایش جرم در دستگاه‌های اجرایی شده است.

عبدالله‌زاده ادامه داد: در این راستا مدیران باید تمام تلاش خود را به کار گرفته و در مورد قوانین به ویژه قوانین بودجه اطلاعات لازم را داشته باشند.

وی از اصلاح و بازنگری قانون بودجه نیز توسط دیوان محاسبات کشور خبر داد و یادآور شد: مهم‌ترین کار نمایندگان مجلس قانون‌گذاری است و قانون باید جامع‌الاطراف باشد.

* برخی از مشکلات به وجود آمده در سطح کشور به نقص قوانین برمی‌گردد

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از مشکلات به وجود آمده در سطح کشور به نقص قوانین برمی‌گردد که برای رفع این مشکل باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نظارت بر سیستم دولتی و حاکمیت در اسلام بسیار مورد تأکید است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی تصریح کرد: عرصه حاکمیت و حکومت باید به طور دقیق برای مردم شفاف‌سازی شود.

وی بزرگترین و مهم‌ترین کار دولت نهم را شکستن کمر آقازاده‌ها عنوان کرد و ادامه داد: خدمات دولت خیلی در سال‌های اخیر گسترده بوده است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متأثر نبودن از کانون‌های قدرت و ثروت باید در دیوان محاسبات مورد توجه قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 12 =