بهره‌برداری از ۳۱۳ پروژه بزرگ عمرانی یزد در هفته دولت

بهره‌برداری از 313 پروژه بزرگ عمرانی یزد در هفته دولت

خبرگزاری ایسنا: معاون امور عمرانی استاندار یزد از بهره‌برداری از ۳۱۳ پروژه بزرگ عمرانی استان یزد با هزینه ۶۴۶ میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، حیدر نوروزی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر، اظهار داشت: عمده این پروژه‌ها در حوزه آب و فاضلاب شهری و روستائی، شهرداریها، راه و شهرسازی، پست، مخابرات، توزیع برق، میراث فرهنگی، بنیاد مسکن، دانشگاه‌ها، گاز، شهرک‌های صنعتی و ورزش و جوانان رقم خورده است.

 

وی همچنین از در دست اجرا بودن ۳۳۸۱ پروژه استانی و ۱۵۸ پروژه ملی در استان یزد خبرداد و در خصوص پروژه‌های عمرانی سفر رهبر معظم انقلاب به این استان اظهارداشت: این پروژه‌ها در مجموع بالغ بر ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نوروزی با اشاره به اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی در مناطق روستایی، خاطرنشان ساخت: در راستای محرومیت زدایی روستاها نیز اقدامات بسیار خوبی به ویژه در زمینه برق رسانی، مخابرات، آب روستائی و راه صورت گرفته است.

 

وی تصریح کرد: مطالعات طرح هادی روستاهای بالای ۵۰ خانوار یکی از اولویت‌های مهم استان در حوزه روستاهاست.

 

معاون عمرانی همچنین پروژه‌های مرتبط با مدیریت بحران به ویژه احداث سالن‌های مدیریت بحران و پایگاه‌های امداد جاده‌ای را مطلوب ارزیابی کرد.

 

 

وی در ادامه به پروژه‌های حوزه مسکن و راه پرداخت و گفت: در اوائل امسال بالغ بر ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر مورد بهره برداری قرارگرفت و به زودی نیز ۵ هزار مسکن مهر دیگر به بهره برداری می رسد.

 

نوروزی با تشریح موقعیت جغرافیایی یزد و قرار گرفتن این استان در چهارراه مواصلاتی کشور، محورهای شریانی را اولویت اصلی استان در حوزه راه دانست.

 

وی ادامه داد: راه آهن یزد – اقلید که با هزینه‌ای بالغ بر۴۰۹ میلیارد تومان به طول ۲۷۳ کیلومتر اجرا می‌شود، محورهای شریانی ریلی استان را تکمیل می‌کند و از این طریق بار ترافیکی جنوب و جنوب‌غرب به مرکز کشور حمل می‌شود.

 

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اهمیت فرودگاه شهید صدوقی(ره) یزد، گفت: عملیات بازسازی سالن قدیم فرودگاه و احداث پارکینگ در حال اجراست. علاوه بر این توسعه فرودگاه یزد جزو برنامه‌های آتی ماست.

 

وی همچنین با اشاره به درخواست مردم برای حل مشکل قطار یزد- تهران، پیگیری‌های استاندار و معاونت عمرانی استانداری در این زمینه را یادآور شد و اظهار امیدواری کرد: تا پایان شهریورماه سال جاری این مسأله نیز حل خواهد شد.

 

 

احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، اجرای پست‌های ۴۰۰کیلو ولت بافق، ۴۰۰کیلو ولت طبس، ۴۰۰ کیلو ولت اردکان، ۲۳۰کیلو ولت صدوق و اجرای خط ۴۰۰ کیلو ولت طبس- بافق هم از جمله پروژه‌های حوزه برق بود که معاون عمرانی استاندار به تشریح روند اجرا و پیشرفت فیزیکی آنها پرداخت.

 

 

نوروزی در پایان از افتتاح پروژه‌های هفته دولت در شهر یزد توسط استاندار خبرداد و افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده، پروژه‌های اجرا شده در شهرستان‌ها، توسط معاونین استاندار مورد بهره برداری قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 17 =