مصرف کالاهای خارجی را تحریم می‌کنیم

مصرف کالاهای خارجی را تحریم می‌کنیم

 به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به دیدار اخیر رئیس جمهور و هیئت دولت با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: رهنمودها و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای هیئت دولت بسیار مهم است و باید مورد توجه همه مردم و به ویژه کارگزاران نظام قرار گیرد که یکی از مهم‌ترین این توصیه‌ها، لزوم استفاده از تولیدات داخلی بود.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند، ادارات و مؤسسات دولتی حق ندارند از تولیدات و محصولات غیرایرانی استفاده کنند و اگر مدیران در ادارات و زندگی شخصی خود از کالاهای داخلی استفاده کنند قطعاً مردم نیز تأسی خواهند کرد که البته این موضوع نیازمند ارتقاء کیفی و کمی محصولات داخلی هم هست.

خطیب جمعه طبس تصریح کرد: ۳۳ سال است که ایران اسلامی از سوی دشمنان مورد تحریم اقتصادی قرار گرفته و حتی اخیراً دشمنان در تلاش برای تنگ‌تر کردن حلقه‌های تحریم اقتصادی هستند، با این وجود عاقلانه نیست که ما از تولیدات خارجی استفاده کنیم و همانطور که در دوران دفاع مقدس گفته می‌شد «موشک جواب موشک»، امروز نیز اعلام می‌کنیم «تحریم جواب تحریم» و مصرف تولیدات کشورهای خارجی را تحریم می‌کنیم.

وی یادآور شد: از دیگر توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با اعضای هیئت دولت لزوم حفظ و گسترش وحدت در جامعه به ویژه در بین قوای سه‌گانه بود که بر این اساس باید قوا برطبق قانون به وظایف خود عمل کنند و چنانچه احتمالاً اختلافی بین آن‌ها ایجاد شد بین خودشان حل و فصل کرده و آن را به تریبون‌ها نکشند.

امام جمعه طبس مهم‌ترین مشکل قشر محروم و متوسط جامعه را مشکلات معیشتی دانست و اضافه کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، باید دولت و کارگزاران نظام برای حل مشکلات معیشتی طبقات محروم و متوسط کشور، همت مضاعف و برنامه‌ریزی مفید و مؤثر داشته باشند.

مهاجریان مقدم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامیداشت هفته دولت، خاطرنشان کرد: در ۳۳ سال گذشته با عنایت خداوند متعال و شایستگی، تلاش و ایثار مردم مسلمان و مؤمن ایران، نظامی الهی و اسلامی با محوریت ولایت در کشورمان برپا شد که زمینه انقلاب جهانی است.

وی ادامه داد: مدیران در چنین نظامی باید تنها به فکر احیا و اجرای ارزش‌ها و دستورات الهی و اسلامی در زندگی فردی و اجتماعی و ارائه خدمت بدون منت به مردم باشند که در این صورت نظام اسلامی استمرار و دوام یافته و روز به روز تقویت خواهد شد.

خطیب جمعه طبس یادآور شد: هفته دولت فرصتی مغتنم برای ارائه گزارش خدمات نظام و دولت به مردم است.

گرامیداشت روز کارمند، تأکید بر لزوم توجه مسئولان برای تأمین آب مورد نیاز شرب و کشاورزی روستاهای طبس، گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، یادآوری سالروز تخریب حرم‌های ائمه بقیع در سال ۱۳۴۴ هجری قمری، اشاره به مسائل کشور سوریه، تأکید بر اهمیت برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در ایران، و درخواست از مردم برای کمک به مردم زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی از دیگر سخنان حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هفت =