برگزاری اجلاس غیرمتعهدها انزوای سیاسی آمریکا را رقم می‌زند

برگزاری اجلاس غیرمتعهدها انزوای سیاسی آمریکا را رقم می‌زند

خبرگزاری فارس: محمدعلی عبدالله‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به اینکه نقش رایزنی‌ها و لابی‌های بین‌المللی در توسعه کشورها و در صدور افکار ملت بسیار مهم است، اظهار کرد: برگزاری اجلاس غیر متعهدها در ایران قدرت این کشور را تثبیت کرد.

وی ادامه داد: برگزاری اجلاس غیر متعهدها در تهران دیپلماسی تهاجمی ایران و انزوای سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی را رقم می‌زند.

نماینده مردم شهرستان فردوس، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیر متعهدها در تهران را تاییدی بر اعتماد کشورهای جهان به انقلاب اسلامی دانست و افزود: این اجلاس در شرایط فعلی هم برای جمهوری اسلامی حائز اهمیت بوده وهم در شرایطی که ریاست آن به جمهوری اسلامی داده می‌شود بسیار مهم است.

عبدالله‌زاده به سخنرانی کوبنده و سرنوشت‌‌ساز مقام معظم رهبری در اجلاس نم اشاره کرد و گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این اجلاس قدرت، عزت و عظمت جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان داد.

وی به حضور فعال سران کشورها اشاره کرد و افزود: در مورد اعضای جنبش عدم تعهد نیز همانطور که برای همگان آشکار بوده، کشورهای اروپایی تلاش بسیاری برای ایجاد اختلاف میان اعضا انجام داده و می‌دهند.

نماینده مردم شهرستان فردوس، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضور و مشارکت گسترده این کشورها در اجلاس تهران سبب تحکیم روابط میان آنها شده که این مهم به طور قطع در مقابله با زورگویی‌های غرب موثر و کارآمد است.

عبدالله‌زاده دستاوردهای اجلاس غیر متعهدها را دارای اهمیت دانست و تصریح کرد: متولیان سیاست خارجی کشورمان با عمل به رهنمودهای ارزشمند رهبری، سبب کارآمدی بیشتر جنبش عدم تعهد و افزایش دستاوردهای این اجلاس برای همه کشورهای عضو شوند.

وی به تبلیغات سوء رسانه‌های خارجی اشاره کرد و افزود: رسانه‌های خارجی درصدد بودند مانع حضور اعضا در اجلاس شوند و بعد از آن که به این هدف نرسیدند، به دنبال کم اهمیت دادن جنبش هستند.

نماینده مردم شهرستان فردوس، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا این جنبش می‌تواند تحریم‌های علیه ایران را کاهش دهد، گفت: تحریم‌ها به جنبش عدم تعهد ارتباطی ندارد ولی می‌تواند در مسیر سیاسی ایران اسلامی تاثیرگذار باشد.

عبدالله‌زاده در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا  این اجلاس تاثیری در روند فعل و انفعالات کشور سوریه و بحرین دارد، افزود: جنبش عدم تعهد در تمام ابعاد سیاسی و بین‌المللی نقش بسیار مهمی در همه کشورها به ویژه در مناسبات منطقه‌ایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهار =