طبس بهشت زمین‌شناسی با نیروی انسانی مؤمن است

وزیر کشور در جمع مردم طبس گفت: طبس بهشت زمین‌شناسی است و از نظر کشاورزی سرزمین خوبی است و از همه مهم‌تر نیروی انسانی مؤمن و تحصیل‌کرده این شهر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع مردم طبس در جوار امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) با گرامیداشت ۱۳ آبان به قانون کاپیتولاسیون اشاره کرد و گفت: با تصویب قانون کاپیتولاسیون که به صورت رسمی ملت ایران را بی هویت قلمداد کردند و به هیچ انگاشتند، اجازه میداد آمریکایی ها هر کاری در کشورمان انجام دهند.

وی ادامه داد: ما حق هیچگونه برخوردی نداشتیم و در آن فضای تاریک و ناامیدی در اوج قدرت نظام پهلوی و اوج وابستگی این سلسله منحوس به آمریکا و اوج استبداد و خشونت، یک صدا، آسمان ایران را جلوه منادی حق و دعوت به شکستن حصارهای ظلم و جور کرد.

رحمانی فضلی افزود: آن امام عزیزمان بود که گفت من قانون کاپیتولاسیون را قبول ندارم و ما برده اجنبی نمی‌شویم و به نمایندگان آن زمان گفت شما نماینده مردم نبوده و نیستید و اگر هم بودید از امروز شما را عزل می‌کنم.

وزیر کشور ادامه داد: این مقدمه‌ای بر حرکتی نورانی، حق طلبانه، عدالت طلبانه و دینی شد و امام بود که به ما درس جهاد و ایثار، محبت، عشق و وفاداری آموخت و همه را تبدیل به خمینی کرد چرا که عزم و زبان و اعتقاد مردم، عزم و زبان و اعتقاد او شد و مردم در شرایط سخت آن زمان به او ایمان آوردند و او در کالبد همه مردم حلول پیدا کرده بود.

وزیر کشور اضافه کرد: در سال ۵۷ آثار این ایستادگی و مقاومت به عنوان انقلاب اسلامی رقم خورد و ورود نوجوانان به انقلاب که امام در سال ۴۲ فرموده بود بعد از لطف خدا یاران من در گهواره‌ها هستند و این‌ها در سال ۵۷ آن حادثه عظیم را آفریدند و بی‌رحمی نظام وابسته پهلوی در حمله به دانش‌آموزان موج دیگری را به وجود آورد.

رحمانی‌فضلی با اشاره به قدرت پوشالی آمریکا گفت: اقتدار و عظمت پوشالی آمریکا به عنوان قدرت اصلی جهان شکست و از سال ۴۳ به بعد تلاش کرد و دست و پا زد چون هیمنه او شکسته شده بود به این دلیل که فکر می‌کرد مردم بی‌هویت‌اند و نمی‌دانست که این مردم پیروان امام شهیدشان در کربلا هستند و عزت این مردم با اعتقادات دینی آن‌ها گره خورده است.

وی افزود: مردم تابع امامی هستند که گفت هیهات من الذله و اوج ایثار را در کربلا به نمایش گذاشت و اینها این را به دل گرفته و در تسخیر لانه جاسوسی انتقام خود و همه کشورهای تحت استعمار آمریکا را گرفتند.

وی با تاکید بر زنده نگه داشتن این ایام گفت: این ها نباید تبدیل به خاطره شود و باید در زمان جاری و الگوی جوانان شود، ما امت برگزیده ایم و علی(ع) و حسین(ع) را داریم و ما قصد داریم خط ائمه(ع) و ولایت را به منجی عالم بشریت پیوند دهیم.

وی گفت: ما راه را نیمه نخواهیم گذاشت و این درس را باید به فرزندانمان منتقل کنیم.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود گفت: شما مردم خوب طبس، طبسی که نامش به صبر و تلاش، تدین و مهاجرت عجین با عطر طهارت است با سینه ای فراخ و افق دید وسیع، ایمان خالص و تبعیت از ولایت است و شما در منطقه خودتان دیدید شکست آمریکا با طوفان شن در تاریخ ثبت شد و این افتخار برای این منطقه است.

وی افزود: نام طبس موزه عبرت برای دنیا است و باید موزه شکر درست کنیم و ما در استمرار حرکت انقلاب ملت ایران نباید از پا بنشینیم، انقلابی گری و مجاهد بودن کار سختی است و البته اجر آن هم بالا است.

وزیر کشور گفت: امروز در پرتو رسانه های بیگانه که شب و روز مردم ما را بمباران میکنند و بیشترین تهدیدها و تحریم ها را انجام می‌دهند، آنهایی که مردم ایران را تحلیل نادرست می‌کنند و فکر می‌کنند ملت ایران نسبت به رهبری و ولایت و راه شهدا دلسرد شدند حتما اشتباه می‌کنند.

وی گفت: اکنون ما در موقعیتی هستیم که محل توجه همین دشمنانیم و به عنوان تعیین کننده تحولات منطقه هستیم.

رحمانی فضلی با اشاره به تفرقه افکنی دشمنان در انتخابات سال ۹۲ گفت: دشمنان ما با اعمال تحریم‌ها و دامن زدن به اختلافات داخلی و تشدید آن سعی بر کم رنگ کردن و بر هم زدن فضای انتخابات داشتند اما باز رهبر عزیزمان جلودار شدند و از شش ماه قبل پیام دادند و به انتخابات جهت دادند، احزاب در مسیر قانون قرار گرفتند و مردم فهیم ما به صحنه آمدند و افتخارآفرینی کردند و نتیجه آن رضایت رهبری و دولتی برخواسته از مردم و مورد اعتماد، از سلاله روحانیت، هماهنگ با رهبری، اهل تجربه در حوزه جنگ و مدیریت با سابقه بود که باعث شد آمریکا ناامید شود.

وی با اشاره به مذاکرات ایران با آمریکا گفت: روز بعد آمریکا اعلام کرد میخواهد مذاکره کند و آمدند در صورتی که همیشه آمریکا میز مذاکره را ترک کردند اما نتیجه این وحدت شد توافقی که انجام شد.

وزیر کشور در ادامه گفت: ما برای احقاق حقوقمان از همه وسایل شرعی و قانونی استفاده می‌کنیم، ایرانی که محل هراس بود و تبلیغات ایران هراسی برای آن می‌شد اکنون شده فرصتی برای سرمایه‌گذاری شده است.

رحمانی فضلی در خصوص برنامه دولت در اقتصاد مقاومتی گفت: اولویت دوم دولت اقتصاد مقاومتی، توازن و از بین بردن شکاف‌هاست.

وی در مورد ظرفیت های طبس گفت: طبس بهشت زمین‌شناسی است و از نظر کشاورزی سرزمین خوبی است و از همه مهم‌تر نیروی انسانی مؤمن و تحصیل‌کرده است.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات اشاره کرد و گفت: موضوع مهمی که با آن مواجه هستیم بسیار تعیین کننده و حساس انتخابات است و اکنون دشمنان در تحلیل‌های خود جنگ را منتفی می‌داند و نگاهشان این است که در داخل ایران از حوزه‌های سیاسی و انتخاباتی استفاده کنند پس ما باید بدانیم انتخابات این دوره باید تبدیل به عرصه سازنده سیاسی برای نمایش اقتدار ملی و شکوه و وحدت بیش از پیش ملت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =