جذب ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه روستاها و ایجاد اشتغال پایدار در استان

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه روستاها و ایجاد اشتغال پایدار در استان جذب شده که این مبلغ تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال قابل افزایش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، وجه الله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی، صبح امروز در شورای اداری استان، که در محل سالن همایش‌های آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس برگزار شد، اظهار داشت: نباید در حرف بلکه در عمل برای خدمت‌رسانی به مردم تلاش کرد.

شورای اداری خراسان جنوبی قرار بود امروز (پنجشنبه) در طبس با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شود که به دلیل ضرورت حضورش در نشستی که با حضور رئیس جمهوری در تهران تشکیل شد، وی چهارشنبه پس از دیدار با تعدادی از مردم طبس به تهران بازگشت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم واگذاری تفویض اختیار بیشتر توسط مدیران کل به مدیران شهرستانی برای پیگیری امور مردم لازم است و باید از امکانات و شرایط موجود بتوان مشکل را پس انجام کار کارشناسی و دستیابی به راهکارهای موجود انجام داد.

وی گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه روستاها و ایجاد اشتغال پایدار در استان جذب شده که این مبلغ تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال قابل افزایش است و این مبلغ با کارمزد صفر درصد به ساکنان روستاهای مرزی و با بهره ۴ درصد برای دیگر روستاها پرداخت می شود.

وی در خصوص انتقال آب به استان گفت: این موضوع در نامه‌ای به رئیس جمهوری ارائه شد و آقای روحانی دستور داد که مساله آب تعیین تکلیف شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مرزی بودن خراسان جنوبی گفت: توسعه تجارت و روابط بازرگانی با کشورهای چین، هند، پاکستان و افغانستان پیگیری می‌شود و دولت قدردان تلاش های مرزنشینان و مرزبانان است.

وی با اشاره به موضوع موسسه منحله میزان گفت: با ایجاد فضای آرامش و اعتماد به هم می‌توان نسبت به حل مشکل اقدام کرد.

در نشست مذکور تعدادی از مدیران استانی، فعالان بخش اقتصادی و نماینده مردم طبس ، فردوس، بشرویه و سرایان دیدگاه های خود را بیان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =