آمریکا باید کابوس طبس را هر شب در خواب ببیند

سعید جلیلی گفت: طبس یک کابوس برای آمریکا می‌شود، هواپیما می‌فرستد سرنگون می‌شود، آرکیو می‌فرستد سرنگون می‌شود و این‌ها تجسم یاری خداوند است که در محاسبات آنها نمی‌گنجد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، سعید جلیلی در یادواره شهید الله‌دادی و ۱۰ شهید پایگاه مقاومت امام خمینی(ره) روستای شیرآباد طبس در خصوص زنده نگه داشتن یاد شهدا اظهار داشت: یک جنبه اهمیت این مجالس این است که به شهدا بگوییم شما را فراموش نکرده‌ایم و راه شما را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه شش کشور که به اصطلاح خودشان بزرگترین قدرت‌ها هستند میگویند اولویت این است که با ایران مذاکره کنیم تا تعداد سانتریفوژ های آنها کمتر یا بیشتر شود گفت: آنها در طی حداقل هفتاد سال گذشته برای دنیا محاسباتی را رقم زده‌اند و بر مبنای آن محاسبات قدرتی را تعریف کرده‌اند و براین مبنا احساس می‌کنند آنها می‌توانند کدخدای جهان باشند.

وی گفت: خیلی از افراد هستند که کدخدایی آنان را در دنیا پذیرفته اند و میگویند آنها اسلحه و قدرت دارند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: شما می‌بینید که رژیم صهیونیستی حتی در طی چند روز گذشته مردان و زنان را به خاک و خون می‌کشد و دفاع آنها در مقابل این حملات حداکثر یک سنگ است و از طرفی کسی که ادعای رهبری جهان را میکند به صراحت با رئیس دولت رژیم صهیونیستی ملاقات میکند و انگار نه انگار که جنایتی رخ داده و با افتخار میگوید ما امنیت شما را تضمین می‌کنیم.

وی افزود: بیش از هشت ماه است که رژیم سعودی بیمارستان‌ها و مردم بی‌گناه یک ملت را بمباران می‌کند و در این دوران متمدن و دورانی که اوج تمدن غرب است واکنش غرب، حمایت از کسی است که بمباران میکند و در شورای امنیت قطعنامه به نفع او میدهد.

وی گفت: رژیم ایالات متحده آمریکا سندی را همین امسال به نام استراتژی امنیت ملی آمریکا رسما توسط رئیس جمهور آمریکا امضا کرده است و در آن نوشته شده است: قرن آینده هم رهبری جهان از آن آمریکا است و ما ابایی نداریم این که برای تحقق این رهبری اگر جاهایی لازم باشد از زور و حملات یک‌جانبه استفاده کنیم.

سعید جلیلی افزود: استدلال آنها همان منطق قدیمی استکبار است که می‌گوید چون ما زور و امکاناتمان بیشتر است باید آن را داشته باشیم و آنچه میخواهند خودشان را فعال مایشاء می‌دانند.

وی با بیان اینکه چه چیزی آنها را نگران میکند و چرا آنها از قدرت‌های مشابه خودشان نگران نیستند و در مقابل ایران می‌گویند باید هر شش کشور متحد شویم گفت: علت این است که در آن محاسباتی که آنها دارند آن محاسبات و مناسبت‌ها را با اندکی اختلاف در کمیت میتوانند مدیریت کنند، مثل ساحران فرعون که با هم رقابت میکردند دیدند فردی پیدا شد که کارش از آن جنس نیست و ساحران فرعون به سجده افتادند.

وی ادامه داد: این که شما می‌بینید آنها در برابر جمهوری اسلامی ایران اینگونه موضع میگیرند چون میبینند این باعث باطل السیف قدرت آنان شده است و می‌بینند که این کشور قدرتی را به صحنه می‌آورد که محاسباتشان را به هم می‌زند.

وی گفت: یک زمانی ما باورهای قرآنی داشتیم امروز آن باورها را روز به روز داریم تجربه میکنیم.

سعید جلیلی یادآور شد: ابتدای دفاع مقدس همه آنها پشت عروسکی مثل صدام جمع میشوند و هرآنچه میخواهد از امکانات نظامی و مالی به این امید که کار نظام تمام می‌شود در اختیار او میگذارند ولی امروز صدام کجاست و ملت ما کجاست.

وی با اشاره به فتنه انگیزی آمریکا در کشورهای مختلف گفت: در توطئه‌های اخیر آنها در مصر که یک بیداری مردمی شکل گرفت و دیکتاتوری را سرنگون کرد، اما آنها با یک کودتا مساله را تمام کردند، تصور نکنید که چنین فتنه‌هایی را فقط برای مصر انجام دادند بلکه بیشتر از آن و بلکه پیچیده‌تر از آن را برای انقلاب اسلامی به کار بردند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: اما آنها با پدیده‌ای مواجه هستند که هر روز پرثمرتر می‌شود و آثار وجودی و برکاتش بیشتر نمایان می‌شود و آنها می‌بینند که در طی ۳۶ سال نه تنها خودش پیشرفت کرد بلکه انقلاب تکثیر شد.

وی اضافه کرد: اگر روزی خرمشهر آزاد شد با همین الگو جنوب لبنان هم آزاد می‌شود و با همین الگو رژیم صهیونیستی که افسانه شکست‌ناپذیری او را القا کرده بودند پشت سر هم شکست‌ها بر او تحمیل می‌شود، مستکبرین دنیا می‌بینند باورها و اعتقادات ملت ما فقط مباحث نظری نیست و در عمل محقق می‌شود.

وی در خصوص معجزات الهی در طبس گفت: یکی از بزرگترین تجربیات ایمانی ما طبس بود، آن باوری را که از معجزات الهی می خواندیم در عمل در صحنه واقعیت میبینیم.

وی گفت: طبس یک کابوس برای آمریکا می‌شود، هواپیما می فرستد سرنگون میشود، آرکیو می‌فرستد سرنگون می‌شود و این‌ها تجسم یاری خداوند و باور به آن است و این است که در محاسبات آنها نمی‌گنجد.

وی افزود: این شهدایی که ما برایشان گرامیداشت برگزار می‌کنیم رمز این موفقیت‌ها در مکتب آنها است.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن گفت: امام خمینی (ره) بارها در خصوص اسلام آمریکایی هشدار دادند و آنچه که موفقیت‌ها را برایمان رقم زد اسلام ناب بود و تحریف انقلاب و خط امام خدای نکرده به این موفقیت‌ها ضربه میزند و مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام(ره) در این خصوص هشدار می‌دهند.

این مقام مسئول بیان کرد: امروز بزرگترین معروف‌ها که همه باید یکدیگر را به آن امر کنیم چیزی است که ولی و رهبری به آن امر می‌فرمایند و آن مراقبت از مرزهای نظام است.

وی گفت: تروریسم یعنی ترساندن و امروز بزرگترین تروریسم خود دولت آمریکا است که ملت‌ها را از اهرم‌های فشاری که دارد از جمله گزینه نظامی، تحریم، قطعنامه و غیره می‌ترساند و این مسیر نفوذ است.

سعید جلیلی گفت: آن شروط مهم و اساسی که رهبر انقلاب نسبت به مذاکرات بیان فرمودند در حقیقت آن‌هاست که ضامن امنیت و عزت و پیشرفت کشور است و آن‌هاست که راه‌های نفوذ را می‌بندد.

وی اظهار داشت: نکته دیگری که در خصوص نفوذ وجود دارد مکانیزم ماشه است که باید ملت مراقبت کند که در این مکانیزم اگر در بین شش کشور فقط یک کشور که ایران به تعهدات خودش عمل نکرده است تمام قطعنامه‌ها حداکثر ظرف ۶۰ روز باید برگردد و این آن چیزی است که آنها تعریف کرده‌اند.

وی افزود: در اینجا نفوذ این است که در داخل نیز عده‌ای ملت را بترسانند که اگر دولت موضعی گرفت یا اقدامی کرد آن‌ها در نتیجه این موضع گیری تهدید به بازگرداندن قطعنامه‌ها کنند و یک سایه ترسی را بر ملت حاکم کند و پیاده نظام آن‌ها هم در داخل تبلیغ کنند که قرار است قطعنامه‌ها برگردد و ملتی را در نگرانی قرار دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: راه بستن نفوذ در راستای هم دلی و هم زبانی دولت و ملت این است که دولت بداند به پشتیبانی ملتی است که نگرانی از برگشتن قطعنامه‌ها و تحریم‌ها ندارد.

وی تاکید کرد: این است که آن‌ها باید بدانند اگر بخواهند به اصطلاح خودشان از مکانیزم ماشه استفاده کنند، مکانیزم ماشه هر دولتی که بخواهد علیه ملت ایران استفاده کند در حقیقت یک عملیات انتحاری علیه خود آن دولت خواهد بود.

حضار در یادواره شهدا با گفتن تکبیر سخنان وی را تایید کردند.

وی با بیان اینکه هم‌دلی و هم‌زبانی دولت و ملت حول ولایت است گفت: این نامه اخیر مقام معظم رهبری که یک نامه تاریخی در انقلاب اسلامی است و فصل‌الخطاب است برای هم‌افزایی همه نیروهای انقلاب در برابر دشمن و برای این که دولت بداند با اقتدار و قوت از منافع و حقوق ملت دفاع می‌کند و ملت هیچگاه نگران تحریم و قطعنامه دشمن نخواهد بود.

این سخن نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تکبیر حضار همراه شد.

سعید جلیلی افزود: نباید اجازه داد رسانه های‌دشمن، بوق‌های استکباری، بعد از این به بهانه‌های واهی ملت را از برگشتن قطعنامه و یا تحریم بترسانند و او باید بداند که با ملتی مواجه است که فقط یک روستای آن این گونه می‌ایستد و حاضر است برای منافع و حقوق و آرمان‌های جمهوری اسلامی جانفشانی کند.

وی اضافه کرد: او باید مرتب در ذهنش این باشد که با پدیدهای رو به رو است که همه محاسباتش را عوض کرده است، او باید کابوس طبس را هر شب در خواب ببیند.

جمله پایانی سعید جلیلی نیز با تکبیر حاضرین ختم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + هفده =