بسیج در قالب اردوهای سازندگی کشور را به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل کرده است/ +تصاویر

سرهنگ شیردل گفت: امروز بسیج در قالب اردوهای سازندگی کشور را به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل کرده است از جمله ریشه‌کنی فلج اطفال و سایر طرح‌های دیگری که بسیج با موفقیت انجام داده است و از برکات آن مردم عزیز ما استفاده میکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، سرهنگ محمد شیردل از یادگاران هشت سال دفاع مقدس، در مراسم حماسه حضور بسیجیان اظهار داشت: اسلام نقطه مقابل آمال و آرزوهای شیطانی استکبار و قدرت های جهانی است، آنها در نقطه مقابل این تفکر می‌گویند باید منابع و ذخایر کشورهای دیگر در اختیارشان باشد.

وی افزود: آنها اعتقادشان بر استعمار و حضور بی حد و حصر در کشورهای دیگر است لذا این تضاد و پارادوکسی که ایجاد می‌شود مقابله فیزیکی ایجاد می‌کند.

سرهنگ شیردل ادامه داد: پیش از انقلاب ما کشوری که کاملا وابسته بودیم و همه مسائل زیر نظر اروپا و آمریکا اداره می‌شد و ما هیچگونه اراده‌ای از خودمان نداشتیم اما امام (ره) میخواست که ما مستقل باشیم.

وی گفت: استقلال این کشور یعنی نفی حاکمیت استعمارگران، آن‌ها می‌گفتند حد و اندازه یک کشور عقب افتاده تشت و سطل پلاستیکی است و حق اینکه از تکنولوژی مدرن برخوردار باشد قائل نبودند و این وضعیتی بود که داشتیم.

سرهنگ شیردل گفت: امام(ره) میخواست ما روی پای خودمان بایستیم و خودمان تصمیم بگیریم، پس برای اسلام‌خواهی و حاکمیت اسلام و انجام حدود الهی و قرآنی و استقلال این کشور، امام متوجه این قضیه بودند که ما دشمن داریم و خواهیم داشت.

وی افزود: اگر روزی آمریکا با ما خوب شود آن روز یا آمریکا دست از امیال استکباری و استعماری خود برداشته که اینطور نخواهد شد یا اینکه از اسلام ما چیزی نمانده است، عین آن چیزی که در برخی کشورها مشاهده می‌شود هزاران نماز جماعت برپا می‌کنند اما تا خرخره زیر بار حاکمیت استکبار هستند و آب معدنی خود را هم از خارج تهیه می‌کنند.

سرهنگ شیردل اضافه کرد: امام(ره) بسیج را تشکیل دادند و از برکات آن استفاده از همه توانمندی‌ها در مقابل دشمن قرار دادند در دوران انقلاب اسلامی خودش را معنا کرد و اگر به دستور امام(ره) بسیج وارد میدان نمی‌شد وضع کشور امروز چیز دیگری بود و مثل گوشت قربانی، کشور ما را تجزیه کرده بودند.

وی با اشاره به کارنامه درخشان بسیج در عملیان‌های مختلف در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس گفت: اکنون نیز افراد متخصص در بسیج و پاسداران در قرارگاه‌های خاتم الانبیا(ص) بیش از دو هزار طرح ملی را در این کشور اجرا کردند که یکی از آن سد بزرگ کارون است.

سرهنگ شیردل با اشاره به اردوهای سازندگی گفت: امروز بسیج در قالب اردوهای سازندگی کشور را به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل کرده است از جمله ریشه‌کنی فلج اطفال و سایر طرح‌های دیگری که بسیج با موفقیت انجام داده است و از برکات آن مردم عزیز ما استفاده میکنند.

وی با بیان اینکه ما در منطقه بیشترین دشمن را داریم گفت: امروز به اعتراف دشمن امن‌ترین کشور دنیا هستیم، در میان شعله‌های آتشی که در اطراف ما زبانه می‌کشد ما در میان گلستان ابراهیمی زندگی به سر می‌بریم و باید قدردان باشیم.

سرهنگ شیردل گفت: چندین بار گروه‌های داعشی افراطی چند وقت پیش تصمیم گرفتند برای خرابکاری به داخل ایران بیایند اما آن‌ها در همان مرز به دست سربازان گمنام امام زمان(عج) و همکاری بسیج و سپاه زمینگیر شدند.

وی با تسلیت درگذشت سردار محمدی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: مراسم سالروز تشکیل بسیج در شهرستان طبس امروز یک ویژگی و یک تفاوت دیگری به خود گرفته است و آن هم وداع با پیکر مطهر سردار سپاه اسلام شادروان محروم محمدی است.

وی افزود: مرحوم محمدی که از بنیانگذاران بسیج شهرستان طبس بود خداوند این طور تقدیر کرد که پایان زندگی پرافتخار او هم بر دستان بسیجیان تشییع شود.

شیردل گفت: سردار محمدی با بسیجیان انس و الفت داشت و او یکی از فرماندهان بی ادعا، بزرگ و متواضع بود.

وی اضافه کرد: ایشان از فرماندهان بسیار موفق خراسان رضوی بودند و نزدیک به چهار دهه خدمت افتخارآمیز در شهرستان‌های بزرگی همچون شهرستان سبزوار، تربت حیدریه، بیرجند با کارنامه درخشان دارند.

سرهنگ شیردل خاطرنشان کرد: سردار محمدی در این اواخر هم عهده دار مسئولیت معاونت هماهنگ کننده سپاه انصار‌الرضا(ع) استان خراسان جنوبی و چندین سال هم مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی بودند و اثرات و برکات خدمت ایشان در عتبات عالیات مشهود است.

عکس:
DSC_0028

DSC_0063

DSC_0135

DSC_0002

DSC_0010DSC_0223 DSC_0228

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 12 =