امام جمعه طبس: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) کمر دشمنان را شکسته و می‌شکند/ +تصاویر

امام جمعه طبس گفت: در ایام اربعین امام حسین(ع) مردم از سراسر کشور و جهان اسلام به سمت کربلا سرازیر میشوند برای شرکت در بسیج عمومی و این راهپیمایی و پیاده روی عظیمی که کمر دشمنان را شکسته و می‌شکند.

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی طبس، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس گفت: جریان نفاق همیشه در صدد اند که آمریکا را در نظر مردم خوب جلوه دهند باید مواظب باشیم که فریب این جریانات و اشخاص را نخوریم.

وی افزود: جریان نفاق همیشه در کمین اند و کمین گاه هایی را برای ضربه زدن دارند که انسان های با تقوا هشیار و مراقب اند و فریب نفاق منافق را نمیخورند.

امام جمعه طبس با اشاره به فرمایشات بسیار مهم مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان بسیج گفت: بسیج بهترین و موثرترین یادگار حضرت امام(ره) است، بسیج برکاتی داشته و دارد و باید بسیج و بسیجی و تفکر بسیجی در جامعه روز به روز گسترده تر و عمیق تر شود و دشمن بیش از هر چیز از توسعه تفکر بسیجی در هراس است.

وی تصریح کرد: همه مسئولین وظیفه دارند از بسیج و بسیجیان حمایت و پشتیبانی کنند و کسی که بخواهد بسیج را تضعیف بکند یا کنار بگذارد به عذاب الهی در دنیا و آخرت گرفتار خواهد شد و باید مدیران و مسئولان مواظب باشند در به کارگیری افراد در ادارات از کسانی استفاده کنند که دارای تفکر عمیق بسیجی هستند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت: مقام معظم رهبری در شرایط کنونی برای بسیجیان سه وظیفه مهم بصیرت افزایی، مطالبه‌گری برای تحقق فرامین رهبری و ایستادگی در مقابل فرهنگ زدایی تعیین کردند.

وی ادامه داد: دشمنان دنبال این هستند که فرهنگ ایثار و شهادت، استقلال، خودکفایی، از جامعه ما بگیرند و به جای آن فرهنگ بی تفاوتی و تسامح و تساهل و وابستگی به دشمنان را ایجاد کنند که باید همه در مقابل آن بایستند مخصوصا بسیجیان که وظیفه بیشتری دارند.

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین امام حسین(ع) گفت: اربعین امام حسین (ع) و زیارت اربعین اهمیت بسیار زیادی دارد و همانطوری که عاشورا در جهت بیداری مردم و در جهت از بین بردن ظالم و ستمگر در طول تاریخ موثر واقع شده اربعین نیز در همین راستا است.

وی با اشاره روایتی از امام حسن عسکری(ع) گفت: انسان مومن و شیعه پنج نشانه دارد و یکی از آن‌ها زیارت اربعین امام حسین(ع) است.

امام جمعه طبس اظهار داشت: در این سال ها مردم به اربعین توجه بیشتری داشته و از سراسر کشور و جهان اسلام به سمت کربلا سرازیر میشوند برای شرکت در بسیج عمومی و این راهپیمایی و پیاده روی عظیمی که کمر دشمنان را شکسته و می‌شکند.

وی از کسانی که نمی توانند به زیارت اربعین بروند خواست تا از راه دور زیارت اربعین را انجام دهند و افزود: زیارت اربعین امام حسین(ع) زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است و شعارهای امام زمان (عج) در هنگام ظهور بر محور شهادت و مظلومیت امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با بیان روز همبستگی با ملت فلسطین گفت: سال های سال است که ملت فلسطین مورد ظلم و ستم از طرف آمریکا و صهیونیست ها و حتی سازمان ملل قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: آن‌ها از خودشان و خاکشان دفاع می‌کنند آنوقت را به عنوان تروریسم معرفی می‌کنند و صهبونیست ها با آن همه جنایاتی که انجام میدهند سازمان ملل و دیگران میگویند آنها دفاع مشروع از خودشان انجام میدهند

امام جمعه طبس همبستگی و کمک به مردم فلسطین یک وظیفه خواند و گفت: در همین چند روز اخیر مقام معظم رهبری فرمودند ما از مردم مظلوم فلسطین دفاع کردیم و دفاع میکنیم و در آینده هم هر چه در توان داشته باشیم از آن‌ها حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس گفت: شهید مدرس در شرایط خفقان زمان خود در مقابل رضا قلدر و طرح های استعماری که به مجلس می داد یک تنه ایستاد.

وی با اشاره به روز مجلس گفت: نمایندگان مجلس ما باید مانند شهید مدرس باشند هم در مقابل استکبار بایستند و استکبارستیز باشند و هم تبعیت از ولایت و مواظب باشیم که چنین نمایندگانی را به مجلس بفرستیم.

با اشاره به اجلاس اخیر سران کشورهای صادرکننده گاز در تهران گفت: آمریکا و همدستانش در تلاش اند که ابران را منزوی کنند اما حضور سران کشورهای مهم دنیا در ایران تو دهانی محکم به آمریکا و هم دستان آن‌ها است.

وی با اشاره به کشته شدن علی محمدی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان جنوبی در سانحه رانندگی آن را مصیبت بزرگ خواند و گفت: وی شخصیتی واقعا مخلص و خدمتگزار بود چه در دوران دفاع مقدس و چه در مدیریت های مختلفی که ایشان در شهرهای مختلف داشتند و خصوصا در بازسازی عتبات عالیات که یادگارهای ایشان در صامرا، کاظمین، نجف و کربلا مشهود است.

وی ادامه داد: از همه مردم به ویژه پاسداران و بسیجیان که در تشییع جنازه باشکوه ایشان شرکت کردند تقدیر و تشکر میکنیم و باید مسئولین پیگیر باشند که مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی یک نیروی طبسی که بتواند راه ایشان را ادامه دهد در این جهت برنامه ریزی‌های لازم صورت بگیرد.

عکس:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 1 =