دشمن در صدد نفوذ به مجلس است/ لزوم هوشیاری و بصیرت بیشتر مردم در انتخابات مجلس

امام جمعه طبس گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر این موضوع هشدار و تاکید داشتند که دشمن در پی نفوذ است و یکی از جاهایی که دشمن در تلاش برای نفوذ آن است مجلس است که هوشیاری و بصیرت بیشتر مردم را می‌طلبد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم امام جمعه طبس در خطبه های نماز جمعه با تسلیت ایام سوگواری رحلت پیامبر(ص) و امام حسن(ع) و امام رضا(ع) گفت: زندگانی امام حسن مجتبی(ع) بسیار حساس بود و در شرایطی که چهره خطرناکی مانند معاویه وجود داشت ایشان خواستند که با معاویه بجنگند و لشکری را گسیل دادند اما کسانی که مسئولیت به آنها واگذار شده بود با تطمیع یا تهدید نسبت به امام حسن(ع) بی وفایی کردند.

وی با بیان این که امام حسن علیه السلام گرفتار کسانی بودند که بصیرت نداشتند افزود: این شرایط منجر شد ایشان با معاویه قرارداد آتش‌بس بنویسند قراردادی که مفاد آن به نفع امام حسن (ع) بود اما معاویه به امضا و تعهد خود پایبند نبود و قرارداد را پاره کرد.

امام جمعه طبس گفت: در شرایط فعلی کشور ما مقام معظم رهبری بارها گفتند که به تعهد آمریکایی ها اعتماد نکنید و اکنون نیز می‌‌بینیم که هر روز یک حرفی را در مورد جمهوری اسلامی ایران می‌زنند.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام رضا علیه السلام گفت: شرایط زندگی ایشان ویژه و خاص بود و در زمان مأمون که اظهار محبت می‌کرد اما در واقع از پشت به ایشان خنجر زد.

خطیب نماز جمعه طبس افزود: امام رضا علیه السلام به نحو احسن جریان امامت و ولایت را رهبری کردند و وقتی ایشان را از مدینه به طوس آورند دانشمندان در نیشابور جمع شده بودند و از ایشان خواستند تا حرفی بزنند و ایشان حدیث معروف سلسله الذهب را بیان فرمودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو در خصوص نفوذ دشمن گفت: مجلس در رأس امور و بسیار مهم است باید دقت کنیم کسانی باید در مجلس راه پیدا کنند که واقعا تبعیت از ولایت داشته باشند تا اسلام و خون شهدا محفوظ بماند و دچار مشکل نشویم.

امام جمعه طبس گفت: دشمن در پی نفوذ بوده و این روزها بیشتر در صدد آن است و رهبر معظم انقلاب هم بارها بر این موضوع هشدار و تاکید داشتند و یکی از جاهایی که دشمن در تلاش برای نفوذ آن است مجلس است که هوشیاری و بصیرت بیشتر مردم را می‌طلبد.

وی در خصوص وقف گفت: وقف بسیار مهم است و مورد تاکید آیات و روایات است و برکات زیادی دارد.

حجت الاسلام مهاجریان‌مقدم افزود: موقافاتی که از نیکان طبس در گذشته بود بسیار زیاد بود اما در برهه ای از زمان از حالت وقف خارج شدند که باید به محاکم قضایی مراجعه نمود تا موقوفات تزریق شده برگردد.

وی در مورد مسایل ترکیه گفت: ماجراجویی‌هایی رژیم ترکیه نسبت به سوریه و عراق دارد که این رژیم نباید فریب آمریکا را بخورد و بداند این ماجراجویی ها و چشم طمع داشتن به کشورهای اسلامی به ضرر آنهاست و ترکیه سیلی این طمع خود را خواهد خورد.

امام جمعه طبس به مناسبت های سالروز شهادت سومین شهید محراب آیت الله دستغیب، سالروز هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه، روز پژوهش، روز تجلیل از شهید تندگویان وزیر نفت اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 8 =