در ایمان و تعهد به قانون کسانی که علیه شورای نگهبان جوسازی می‌کنند باید تردید کرد

امام جمعه طبس گفت: تضعیف شورای نگهبان در حقیقت یعنی تضعیف نظام و لذا کسانی که شورای نگهبان را تضعیف می‌کنند باید در ایمان و تعهد آن‌ها به قانون اساسی و دلسوزی‌شان برای مردم تردید کرد و از تردید بالا‌تر انسان یقین می‌کند که اعتقاد لازم را ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، امام جمعه طبس در گفتگو با خبرنگار طبس با بیان این که مجلس بسیار اهمیت دارد و به فرموده امام «مجلس در رأس امور است» گفت: وقتی افراد زیادی می‌آیند و خود را کاندیدا می‌کنند و مثل همین دوره که بیش از دوازده هزار نفر کاندید شده‌اند مشخص است که بسیاری از این افراد صلاحیت‌های لازم را ندارند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان نیز در طول انقلاب بدون حب و بغض و بدون طرفداری از یک باند و جناح سیاسی به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کرده و می‌کند.

** در ایمان و تعهد به قانون کسانی که علیه شورای نگهبان جوسازی می‌کنند باید تردید کرد

امام جمعه طبس افزود: در این دوره از انتخابات با توجه به برجام و با توجه به اینکه آمریکا و دیگران همیشه قصد نفوذ در نظام اسلامی و در جاهای تاثیرگذار را داشتند، تصمیم بر نفوذ بیشتر گرفتند و به همین جهت افراد زیادی فوق تصور ثبت نام کردند و یک جهت آن به این دلیل که شاید بتوانند در مجلس نفوذ پیدا بکنند و یک جهت این است که وقتی رد شدند سروصدا، هیاهو و جوسازی کنند و بگویند دموکراسی و آزادی نیست و آب به آسیاب دشمن بریزند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم افزود: همیشه در موقع انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها شورای نگهبان مورد هجمه قرار می‌گرفته و امام هم فرمودند «کسی که با شورای نگهبان مخالفت کند در حقیقت با اسلام مخالفت کرده است» چون اعضای شورای نگهبان متشکل از مجتهد است و تابع هوای نفسشان نیستند و به خاطر خدا و به خاطر اسلام کار می‌کنند و تصمیم می‌گیرند بنابراین کسانی که علیه شورای نگهبان جوسازی می‌کنند باید در ایمان و تعهد آن‌ها به قانون اساسی تردید کرد.

وی گفت: هر چه روز به روز بر عمر انقلاب افزوده می‌شود قدرت و عظمت انقلاب زیاد‌تر می‌شود و طبعا کسانی که مخالفت می‌کنند مخالفت‌های بیشتری می‌کنند که شاید بتوانند این نظام را تضعیف کنند.

وی با بیان این که شورای نگهبان جایگاه بسیار والایی دارد و به خاطر حفظ اسلامیت نظام است تاکید کرد: تضعیف شورای نگهبان در حقیقت یعنی تضعیف نظام و لذا کسانی که شورای نگهبان را تضعیف می‌کنند اگر ناآگاهانه باشد البته بعید است کسانی جایگاه شورای نگهبان را ندانند بنابراین آگاهانه است باید در ایمانشان و اسلامیتشان و در اعتقادشان به نظام اسلامی و دلسوزیشان برای مردم تردید کرد و از تردید بالا‌تر انسان یقین می‌کند که این‌ها اعتقاد لازم را ندارد.

** سخنان رئیس‌جمهور به بدخواهان نظام علیه شورای نگهبان بهانه می‌دهد

امام جمعه طبس با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در مورد انتخابات در جمع فرمانداران کشور گفت: گاهی از اوقات بعضی از مسئولین یا توجه دارند یا توجه ندارند گا‌ها حرف‌هایی می‌زنند که بهانه به بدخواهان و دشمنان می‌دهند.

رییس‌ جمهور روز پنج‌شنبه در جمع استانداران و فرمانداران سراسر کشور گفته بود: قانون اساسی برای یهودیان، زرتشتیان و آشوریان و ارمنی‌های کشورمان که جمعیت قابل توجهی هم ندارند، حق برخورداری از نماینده قایل شده که این هم خیلی خوب است، اما اکنون آیا ما باید یک جناحی در کشور را که جمعیت خود و هوادارانش به چیزی حدود ۱۰ میلیون نفر می‌رسد ، نادیده بگیریم؟ آیا باید قانون اساسی را اینگونه تفسیر و اجرا کنیم؟

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت: یهود و نصارا در مجلس نماینده دارند و نماینده آن‌ها مشخص است اما آن‌ها در مقابل نظام اسلامی تسلیم هستند اما بعضی از باند‌ها و گروه‌های سیاسی هستند که سابقه آن‌ها نشان می‌دهد که دستشان در دست دشمن است و قصدشان براندازی نظام است همانطور که در فتنه سال ۸۸ بوده است.

وی ادامه داد: اینهایی که نظام را قبول ندارند و قصد براندازی دارند نباید در مجلس راه پیدا کنند.

امام جمعه طبس گفت: در همه نظام‌ها و حکومت‌های دنیا اعم از حکومت‌های دینی و غیر دینی برای ورود به مراکز مهم و تصمیم‌گیرنده شرایطی وجود دارد که هر کسی بخواهد ورود پیدا کند باید آن شرایط را داشته باشد.

** جایگاه ویژه شورای نگهبان در میان مراکز قانونی کشور

حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم افزود: به تعبیر دیگر فیلتر‌هایی وجود دارد که وقتی به مراکز تصمیم گیری و مدیریتی یک کشور و یک نظام افرادی می‌خواهند ورود پیدا بکنند باید از آن فیلتر بگذرند و طبعا هر چه آن تشکیلات و جایگاه اهمیت بیشتری داشته باشد آن فیلتر و شرایطی که هست سخت‌تر و سنگین‌تر می‌شود.

امام جمعه طبس گفت: در کشور جمهوری اسلامی ایران نیز به همین صورت کسانی که بخواهند به مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و ریاست جمهوری ورود پیدا کنند با توجه به تاثیرگذاری و جایگاهی که دارد باید شرایطی را داشته باشند و تشخیص اینکه آیا شرایط را دارند یا ندارند با مراکز و جایگاه‌های قانونی است.که قانون اساسی آن را پیش‌بینی کرده است.

وی گفت: قانون، شورای نگهبان را برای احراز و تایید صلاحیت کسانی که می‌خواهند به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان ورود کنند تعیین کرده است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با بیان این که شورای نگهبان در میان مراکز قانونی کشور جایگاه ویژه‌ای دارد گفت: شکل‌گیری شورای نگهبان متشکل از ۱۲ نفر هستند شش نفر آن‌ها باید فقیه عادل و آگاه به شرایط زمان باشند که این شش نفر از سمت رهبری نظام تعیین و منصوب می‌شوند و شش نفر دیگر حقوقدان هستند که آن‌ها از طرف ریاست قوه قضائیه به مجلس معرفی می‌شوند و مجلس پس از بررسی و تایید به قوه قضاییه معرفی می‌کند.

وی گفت: همچنین یکی دیگر از وظایف شورای نگهبان نظارت بر مصوبات مجلس است و قوانینی که در مجلس تصویب می‌گردد در شورای نگهبان بررسی می‌شود و اگر مخالفتی با موازین شرعی و قانون اساسی نداشته باشد آن مصوبه تصویب شده و به صورت قانون در می‌آید لذا نظام ما اسلامی است و مردم ما به خاطر اسلام قیام کردند و خون دادند که نظام اسلامی باقی بماند و به همین کسانی که وارد مجلس شورای اسلامی می‌شوند باید تعهد به نظام، قانون اساسی و تعهد به ولایت و رهبری داشته باشند.

** توجه ویژه به رأی مردم در نظام جمهوری اسلامی

امام جمعه طبس با بیان این که برگزاری این تعداد انتخابات در طول انقلاب اسلامی در هیچ یک از نظام‌های دنیا حقیقتا سابقه نداشته است افزود: نظام اسلامی اگر شکل گرفته بر اساس خواست مردم بوده یعنی مردم از امام حمایت کردند و امام را خواستند و امام به خواست مردم پس از ۱۴ سال دوری به کشور برگشتند و پس از بازگشت فرمودند «من در دهان شاه می‌زنم و حکومت تشکیل می‌دهم چرا که مردم مرا می‌خواهند».

وی ادامه داد: امام هم به خواست و رأی مردم توجه کردند و پس از سرنگونی نظام شاهنشاهی نیز برای انتخاب نوع حکومت و حاکمیت در ایران به رأی مردم مراجعه کردند و امام فرمودند «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه زیاد‌تر» و مردم هم پای صندوق‌های رأی رفتند و ۹۸/۲ درصد به جمهوری اسلامی رأی دادند.

امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: بعد هم برای مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و برای هر کاری که نیاز به رأی مردم داشته، نظام اسلامی به رأی مردم مراجعه کرده است حتی در زمانی که هشت سال جنگ داشتیم تاریخ‌های برگزاری انتخابات به تاخیر نیفتاد و این نشانگر اهمیت رأی مردم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − چهار =