التزام سه ‌قوه به نصایح رهبری قابل تحسین است

امام جمعه طبس گفت: نامه رؤسای سه قوه به رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر دریافت پیام رهبری و التزام برای عمل به توصیه‌های ایشان، موجب خوشحالی مردم شد.

التزام سه ‌قوه به نصایح رهبری قابل تحسین است

 به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان و دانش‌آموزان، این فرمایشات را بسیار مهم و راه‌گشا دانست و اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری نیز اشاره کردند، انقلاب اسلامی ایران از بدو شکل‌گیری همواره دارای حرکتی رو به جلو بوده و هست و روز به روز بر عظمت و اقتدار آن افزوده می‌شود، اما آمریکای جنایتکار در تمامی توطئه‌های خود، در مقابل انقلاب اسلامی شکست خورده است.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان و دانش‌آموزان همچون همیشه تذکرهای دلسوزانه‌ای مبنی بر لزوم اتحاد اقشار مختلف جامعه دادند که بر این اساس باید مردم و مردم، مردم و مسئولان، و به ویژه مسئولان و مسئولان با یکدیگر همدل و متحد باشند.

خطیب جمعه طبس برخی مکاتبات اخیر بین سران قوا را برخلاف مصالح کشور دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد اختلاف بین مسئولان موجب سوءاستفاده دشمنان می‌شود و همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کردند، هرکس در شرایط فعلی کشور که در آستانه انتخابات مهم ریاست جمهوری قرار داریم بخواهد در جامعه اختلاف یا دلهره ایجاد کرده و از احساسات مردم سوءاستفاده کند، هر کس که باشد خائن به انقلاب و خائن به مردم است.

وی اضافه کرد: به دنبال این سخنان مهم مقام معظم رهبری، نامه رؤسای قوای سه‌گانه به رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر دریافت پیام رهبری و التزام برای عمل به توصیه‌های ایشان موجب خوشحالی و امید مردم شد که جای تشکر دارد و امیدواریم که این توصیه‌ها در عمل نیز مورد توجه مسئولان واقع شود.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به جریان غدیر و درس‌ها و عبرت‌های آن اشاره و بیان کرد: پس از واقعه غدیر بسیاری به محضر پیامبر اکرم(ص) آمده و ضمن تبریک، اظهار بیعت کردند، اما متأسفانه بعدها بر خلاف تعدشان عمل کرده، بیعت‌شان را شکسته و حتی جزو اولین افرادی بودند که به حضرت امیرالمؤمنین(ع) ظلم و ستم کردند.

وی ادامه داد: اکنون نیز ما باید با عبرت از حوادث تاریخ، مراقب باشیم تا با رفتار و اعمال‌مان در بیعتی که با نظام اسلامی و ولی امر مسلمین جهان بسته‌ایم، ثابت‌قدم و استوار باشیم.

مهاجریان همچنین به حوادث واقع شده در روز ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: ۱۳ آبان نقطه عطف بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و تمامی حوادثی که در این روز اتفاق افتاده موجب شکست و ذلت آمریکا و عظمت انقلاب و مردم ایران بوده است.

وی افزود: تبعید حضرت امام خمینی(ره) در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳، کشتار دانشجویان و دانش‌آموزان در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷، و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ انجام شده که همه این حوادث به نوعی استقامت و ایستادگی ملت ایران را به نمایش گذاشته و ذلت و خفت آمریکا را موجب شده است.

گرامیداشت روز فرهنگ عمومی و تأکید بر انجام تمامی امور طبق فرهنگ و ارزش‌های اسلامی، و گرامیداشت روز ملی کیفیت، از دیگر سخنان حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 14 =