این یک توهم است اگر گمان کنیم روزی آمریکا حق ما را به رسمیت بشناسد

آمریکا به هیچ وجه حق هیچ ملتی را به رسمیت نخواهد شناخت و اگر این کار را انجام دهد از قدرت و سلطه ای که در دنیا ایجاد کرده باید عقب نشینی کند که این کار را نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام محمد جواد زنجانی طبسی در پایان مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در جمع مردم بیان کرد: در سال ۵۸ در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، دانش آموزان و دانشجویان در کنار دانشگاه تهران اجتماع کردند اما رژیم پهلوی آن تظاهرات را به خاک و خون کشید.

وی گفت: عده ای دانشجوی بیدار و آگاه مرکز توطئه که سفارت آمریکا بود را شناسایی کردند و آن را اشغال کردند که معلوم شد سفارت نبوده بلکه لانه جاسوسی برازنده این مرکز است و اهمیت این حرکت جوانان بصیر این شد که امام خمینی(ره) پس از تسخیر سفارت آمریکا که به لانه جاسوسی شهره شد، از عنوان «انقلاب دوم» برای آن استفاده کردند.

دکتر زنجانی طبسی افزود: با تسخیر لانه جاسوسی بسیاری از توطئه ها فروکش کرد و ۱۳ آبان یوم الله دیگری شد تا به امروز که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است را گرامی بداریم.

وی با طرح سوالی که چرا با استکبار مبارزه می‌کنیم گفت: واژه استکبار و استکبارستیزی یک واژه ارزشی است که برگرفته از آموزه های دینی است، قرآن به ما می‌آموزد که خودبرتربین و خود متکبر نباشیم و بلکه با استکبار در ستیز باشیم.

وی ادامه داد: اولین ویژگی استکبار خودبرتر بینی است که در معنای خود کلمه نهفته است و به این معنی است که استکبار که امروز در راس آن آمریکا و انگلیس است خود را برتر از دیگر دولت ها میدانند و معتقدند که فرهنگ و سیاست آنها باید در دنیا حاکم باشد و این خوی آنهاست.

وی گفت: زمانی که با فروپاشی شوروی دنیا تک قطبی شد این ادعا را عملا آمریکا داشت که ما سروریم و باید در دنیا فرهنگ آمریکایی حاکم شود.

وی با بیان اینکه دومین ویژگی استکبار حق ناپذیری آن است گفت: در دنیا ملت ها برای احقاق حقوق حقه خود قیام و حرکت می‌کنند اما استکبار آمریکا آنها را سرکوب میکند و اگر دستش نرسید با قوانینی که در سازمان ملل و شورای امنیت و دیگر نهادهای بین المللی که تحت سلطه آمریکا هستند آنها را فرو مینشاند و حق را نمی‌پذیرند.

وی اضافه کرد: اگر ما گمان کنیم که روزی آمریکا حق ما را به رسمیت خواهد شناخت این یک توهم و خودخوش بینی است، آمریکا به هیچ وجه حق هیچ ملتی را به رسمیت نخواهد شناخت و اگر این کار را انجام دهد از استکباری بیرون آمده است و از قدرت و سلطه ای که در دنیا ایجاد کرده باید عقب نشینی کند که این کار را نخواهد کرد.

حجت السلام زنجانی طبسی بیان داشت: مجاز شمردن جنایت نسبت به بشریت سومین ویژگی استکبار است، استکبار حق خود میداند که هر جنایتی علیه بشریت است حق اوست و مجاز است چون خود را آقا و سرور دنیا میداند.

وی افزود: در سالگرد انفجار اتمی ناکازاکی و هیروشیما سردرمداران آمریکا به صراحت حمایت میکنند و میگویند انفجار آن بمب های اتم یک مساله اخلاقی بود، این یعنی اخلاق آمریکایی و اخلاق استکباری است که وقتی جنایت میکند به خودش حق میدهد.

وی ادامه داد: در کشتار یمن، افغانستان و پاکستان که هنوز هم عروسی ها و عزاداری ها و غیره را بمباران میکنند را حق خود میدانند و وقتی میبینند افتضاح به بار آمد نهایت حرفی که میزنند میگویند اشتباه شد اما در کجا به این جنایات رسیدگی میشود؟ جایی وجود ندارد.

امام جمعه موقت طبس بیان کرد: فریب گری و رفتار منافقانه از دیگر ویژگی های استکبار است، همان زمانی که با دست مخملی دراز می‌کند و میخواهد دست بدهد، درون آن دست آهنینی وجود دارد، دولت قانونی بشار اسد که با رای مردم رییس جمهور شده میگوید باید سرنگون شود اما دولت فراری یمن منصور هادی را می‌گویند باید سرکار باشد دولتی که با هیچ انتخاباتی نیامده و این رفتاردوگانه است.

وی گفت: انصارالله یمن برای استقلال مملکت خود دفاع میکند و میجنگد و حزب الله از استقلال لبنان دفاع میکند را میگویند اینها تروریست هستند اما جبهه النصره و داعش که عملا دارند جنایت می آفرینند را از آنها حمایت میکند.

وی با اشاره به جنایات آمریکا در ایران قبل از انقلاب گفت: قبل از انقلاب آمریکا با کودتا دولت قانونی مصدق را سرنگون کرد و امروز خودشان به این اعتراف کردند، غارت منابع ایران، راه اندازی سازمان مخوف ساواک، سازمانی که به قتل و کشتار و شکنجه مومنین و مبارزین و مسلمان ها پرداخته بود، حمایت همه جانبه از دولت جنایتکار پهلوی، تایید کشتار ۱۷ شهریور توسط کارتر و دیگر سردمداران آمریکا از جمله این جنایات آمریکا قبل از انقلاب در ایران بود.

وی به جنایات آمریکا پس از انقلاب اشاره کرد و افزود: تحریک قومیت ها به جنگ مسلحانه، ترور مسئولین و مردم کوچه و خیابان توسط مزدوران ساواک، حمله نظامی به صحرای طبس از دیگر جانایات آنهاست.

حجت الاسلام زنجانی طبسی گفت: آمریکا بعد از اینکه خود را فاتح جنگ جهانی دوم دید و بر دنیا سلطه پیدا کرد هر سال در یک کشوری جنگی آفریده است.

وی افزود: حمله نظامی مستقیم به صحرای طبس، همکاری و سازماندهی در کودتای نافرجام پایگاه هوایی نوژه، تحریک صدام برای حمله به ایران، حمله به هواپیمای مسافربری ایران، تحریم های غیرقانونی از سال ۵۹ تاکنون، تلاش برای سازماندهی برای براندازی از طریق نافرمانی های مدنی در ۱۸ تیر ۷۸، فتنه ۸۸ که علنا حمایت می‌کنند، سنگ اندازی در مسیر دستیابی به فناوری صلح آمیز با ویروس استاکس نت و ترور دانشمندان هسته ای از جنایات آمریکا در ایران است.

وی ادامه داد: آیا میشود به این قدرت مستکبر اعتماد کرد؟ بزرگترین اشتباه تاریخی مصدق این بود که به آمریکا اعتماد کرد، در آن زمان سیاست انگلیس بر ایران حاکم بود، او به آمریکا رفت و به آنها اعتماد کرد عکس های او وجود دارد که با آمریکایی ها میخندد و کیف میکند اما به ایران که رسید به محض اینکه نفت ایران را دو دستی تقدیم آمریکایی ها کرد کودتا علیه او راه انداختند و این نتیجه اعتماد به آمریکاست.

وی تاکید کرد: نتیجه اعتماد به آمریکا چیست؟ در دولت سازندگی آمریکایی‌ها از رییس دولت خواهش کردند که گروگان های آمریکایی را در لبنان کاری کنید که آزاد شوند در خاطرات رییس دولت سازندگی وجود دارد بخوانید ایشان میگویند آمریکا به ما گفت در قبال آزادسازی گروگان ها ما نیز اموال ایران در آمریکا را آزاد میکنیم.

وی ادامه داد: تلاش کردند و گروگان ها را آزاد کردند اما آمریکایی ها بعد از آن گفتند ایرانی ها قابل تشکر هم نیستند اموال که آزاد نشد تشکر نیز نکردند آیا میشود اعتماد کرد؟

وی افزود: آمریکایی ها در افغانستان در باتلاق افتادند از ایرانی ها خواهش کردند برای اینکه القاعده را از بین ببرند، بنا بر سیاست هایی ایران همکاری کرد اما در پایان این شد که آقای بوش ایران را محور شرارت قلمداد کرد.

از دیگ برجام هیچ چیزی به کفگیر ایران نخواهد چسبید

استاد دانشگاه در طبس با اشاره به مسئله برجام گفت: آیا میشود به آمریکا برای نتیجه دادن برجام اعتماد کرد، مسئولین سیاست خارجی ما تلاش کردند و زحمت کشیدند اما طرف بد عهد است خود آمریکایی ها میگویند ما هنوز چیزی به ایران ندادیم و اعتراف خودشان است، و در آخر از دیگ برجام هیچ چیزی به کفگیر ایران نخواهد چسبید.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر بی اعتمادی به آمریکا گفت: برای اینکه آنها خوی استکباری دارند و همین اکنون که اینجاییم میخواهند تحریم مجدد را شروع کنند مگر قرار نبود از فردای امضای برجام تحریم ها برداشته شود مگر آبخوردن ما به همین برداشتن تحریم ها نبود تحریم پشت تحریم ادامه دارد.

وی گفت: حالا میفرمایند صبر کنید شما و ما صبرمان زیاد است اما آمریکایی ها بدعهدند و آن قولی که به شما و ایران دادند عملی نخواهند کرد و این را نشان دادند، دولتمردان و بزرگان سیاست خارجی ما صداقت دارند اما حرف ما این است به آنها اعتماد نکیند چیزی به شما نمیدهند.

عکس:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =