مردم ترکیه استقرار سپر دفاع موشکی در این کشور را مایه ننگ می‌دانند

محمدکریم عابدی

محمدکریم عابدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مردم ترکیه استقرار سپر دفاع موشکی در این کشور را مایه ننگ می‌دانند، گفت: این مردم با تسلط بر اوضاع سیاسی کشور و منطقه نمی‌خواهند ابزار دست سلطه گران جهانی شوند. محمدکریم عابدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره اعتراض مردم ترکیه به نصب سیستم سپر دفاع موشکی در این کشور، گفت: مسلمانان براساس حکم خدا و قرآن نمی‌خواهند سرزمین‌های اسلامی پایگاه و جایگاهی برای تحقق اهداف و امیال ضد اسلامی ابرقدرت‌های جهانی شود.
نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی مثلث آمریکا، ‌ انگلیس و رژیم صهیونیستی را دشمنان اصلی جهان اسلام خواند و افزود: مردم ترکیه استقرار سپر دفاع موشکی در این کشور را مایه ننگ می‌دانند، ‌ بر همین اساس به دولت اعتراض می‌کنند و انتظار دارند اعتراضات آن‌ها در تصمیم گیری‌های حاکمیت اثر بگذارد.
وی ملت ترکیه را ملتی هوشمند خواند و افزود: برخی شیوخ عرب از ناآگاهی مردم خود سوءاستفاده می‌کنند و برای دستیابی به منافع زودگذر و کوتاه مدت به هر خواسته غرب تن می‌دهند اما مردم ترکیه با تسلط بر اوضاع سیاسی کشور و منطقه نمی‌خواهند ابزار دست سلطه گران جهانی شوند، از این رو به استقرار سپر دفاع موشکی اعتراض کردند.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: ‌ دولت‌های تندرو گذشته ترکیه به رژیم صهیونیستی و آمریکا اجازه دادند تا در پایگاه اینجرلیک سلاح‌های هسته‌ای نگهداری کنند، بر همین اساس مردم این کشور علاوه بر مخالف با نصب سپر دفاع موشکی باید خواستار برچیده شدن این پایگاه هم بشوند.
وی با یادآوری مخالفت هلند و آلمان با تداوم حضور ترکیه در ناتو، ادامه داد: غرب برای آنکه امیال خود را به مقامات ترک دیکته کند هر از چندگاهی در قالب یک بازی جدید به این کشور فشار می‌آورند اما واقعیت آن است که اگر ترکیه به پتانسیل‌های جهان اسلام تکیه کند علاوه بر حفظ اقتدار و عزت خود، می‌تواند از بسیاری منافع و امتیاز‌ها بهرمند شود.
گروهی از مردم ترکیه روز یکشنبه (۲ بهمن) در اعتراض به آغاز فعالیت سیستم راداری سپر موشکی آمریکا و ناتو در منطقه کوره جیک در استان مالاتیا دست به تظاهرات زدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =