فرماندار ویژه طبس: شرط اجرای سند چشم انداز توسعه شهرستان هم صدایی است

معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار ویژه طبس گفت: اولین و مهمترین شرط برای اجرای سند توسعه و چشم انداز شهرستان همصدایی است و اگر همصدایی و همراهی شکل نگیرد سند توسعه با موفقیت انجام نخواهد شد و حتی موجب تفرقه و اختلاف هم می شود.

به گزارش طبس نیوز، سید مهدی طلائی مقدم روز شنبه در شورای اداری شهرستان افزود: امروز مسئولان خراسان جنوبی توجه ویژه ای به طبس دارد و نگاه دولت و مجموعه کشور به این شهرستان نگاهی ویژه و خاصی است.

وی تاکید کرد: باید صدای واحدی از ما به گوش دیگران برسد و این در پیگیری مطالبات مردمی بسیار مهم است.

طلائی مقدم ادامه داد: برای تدوین سند چشم انداز توسعه نیاز به مطالعه و تحقیق است تا بدانیم در چه مسیری حرکت کنیم.

وی افزود: قدم اولی که باید در خصوص این سند انجام گیرد بازنگری سند توسعه است و اگر نیاز است بخشی از آن اصلاح شود با همفکری این اقدام صورت گیرد.

وی بیان کرد: اجرایی کردن سند توسعه مهم ترین بخش است که نباید این نگاه را داشت که این سند به عنوان کتابی در کتابخانه استفاده شود بلکه نگاه اجرایی به آن داشته باشیم.

فرماندار ویژه طبس اظهار کرد: در تنظیم این سند باید به اسناد و قوانین بالادستی توجه شود و انتظار ما را باید در حد قوانین و مقررات و چارچوب اختیار خود ما باشد.

وی تاکید کرد: سند توسعه و چشم انداز شهرستان باید مطابق با افق ۱۴۰۴ کشور باشد و قوانین و مقرراتی که در برنامه ششم توسعه دیده شده است باید مدنظر ما در سند توسعه چشم انداز شهرستان قرار بگیرد.

وی گفت: اغلب موارد در سند چه در برنامه پنجم و در ابتدای برنامه ششم مربوط به فرآوری مواد معدنی است که در اواسط برنامه ششم دولت اجازه صادرات مواد خام معدنی را نخواهد داد و این یک فرصت برای ما در شهرستان طبس است.

وی ادامه داد: رو آوردن به فرآوری مواد معدنی یکی از مباحث بسیار مهم در اقتصاد مقاومتی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی بیان کرد: با فرآوری مواد معدنی در داخل کشور زمینه ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در منطقه فراهم می شود.

طلائی مقدم بیان کرد: محور امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) در سند چشم انداز توسعه طبس می تواند در بخش های مهم اقتصادی، گردشگری مذهبی و توریستی می تواند کمک کند.

وی ادامه داد: امامزاده طبس برندی برای شهرستان است که می تواند نام طبس را نه تنها در استان بلکه در کشور مطرح کند.

وی با بیان این که این منطقه ظرفیت های زیادی دارد، افزود: اکنون از طبس به عنوان «پایتخت زغال ایران» یاد می شود که قطعا باید به «پایتخت صنعت زغال ایران» تغییر پیدا کند.

وی تصریح کرد: وقتی کلمه صنعت را در سند چشم انداز اضافه می کنیم یعنی فرآوری زغال را هم در کنار آن ببینیم و تنها فروشنده مواد خام نباشیم.

وی در خصوص آموزش عالی در سند چشم انداز توسعه طبس افزود: راه اندازی برخی از واحدها و رشته های دانشگاهی که نیاز خود شهرستان است می تواند در آموزش عالی شهرستان ما را در استان و کشور مطرح کند.

وی ادامه داد: اگر در طبس دانشکده علوم پزشکی داشته باشیم میل و رغبت متخصصان برای حضور در منطقه محرومی مثل طبس به دلیل وجود هیات علمی در این دانشکده بیشتر می شود و امکان ایجاد کلینیک های تخصصی فراهم خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت معدنی طبس بر لزوم ایجاد دانشکده معدن در این شهرستان تاکید کرد.

وی در مورد موضوع گردشگری و صنایع دستی هم یادآور شد: در این خصوص اقدامات خوبی در چند سال گذشته در شهرستان طبس صورت گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به اکوتوریسم، ژئوتوریسم افزود: در اقتصاد گردشگری هر چه تعداد واحدهای گردشگری بیشتر شود باعث رونق و کسب و کار بیشتر خواهد شد.

وی با بیان این که دروازه ورودی خراسان جنوبی از مرکز، غرب، شمال شرق و شمال غرب کشور طبس است، افزود: اگر این همصدایی در شهرستان شکل بگیرد می توانیم بگوییم توسعه خراسان جنوبی منوط به توسعه طبس است.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر ایجاد و تقویت کمیسیون های کارگری، اشتغال و سرمایه گذاری، کمیته مناسب سازی اماکن، شورای سلامت در ادارات تاکید کرد.

وی گفت: نوروز ۹۵ در شهرستان طبس باید زیباترین نوروز در طی سنوات گذشته باشد و شهرداران باید برنامه ریزی کنند و ورودی های شهر سازماندهی و زیباسازی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =