پرهیز از افترا به نامزدها و برخوردهای غیر اخلاقی

پرهیز از افترا به نامزدها و برخوردهای غیر اخلاقی

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم مهاجریان صبح امروز در جمع کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان فردوس اظهار داشت: نامزدهای انتخابات به ‌عنوان افرادی که می‌خواهند به مجلس شورای اسلامی بروند باید شایستگی اخلاقی لازم را داشته باشند.

وی گفت: طرفداران و اعضای ستاد نامزدهای انتخابات نیز باید از بروز هرگونه رفتار ناشایست و تخریب سایر کاندیداها خودداری کنند.

مهاجریان افزود: اگر چه شورای نگهبان صلاحیت همه کاندیداها را تأیید کرده است، ولی صلاحیت یک امر نسبی و وظیفه مردم انتخاب افراد اصلح‌تر است.

امام جمعه طبس تصریح کرد: همان‌طور که شرکت در انتخابات تکلیف شرعی و واجب است رأی دادن به فرد اصلح نیز یک تکلیف شرعی است.

وی یادآورشد: فرد صرفاً با رفتن به پای صندوق‌های رأی و انداختن رأی در صندوق به وظیفه شرعی خود عمل نکرده بلکه باید در انتخاب فرد اصلح نیز تلاش کند.

مهاجریان گفت: باید مردم را برای برگزاری انتخابات پرشور و گسترده دعوت کنیم چرا که دشمن به دنبال گرفتن نقطه ضعف از ملت ایران است.

امام جمعه طبس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: اگر چه کشور ایران از نظر علمی، تکنولوژی و صنعتی پیشرفت زیادی داشته است ولی در زمینه مسائل اخلاقی پیشرفتی حاصل نشده و باید جبران شود.

مهاجریان با اشاره به اینکه بداخلاقی‌‌ها در زمان برگزاری انتخابات بیشتر بروز می‌کند، تصریح کرد: بداخلاقی‌ها سبب ایجاد اختلاف و کدورت می‌شود و از این‌رو کاندیدای انتخاباتی باید به رعایت اخلاق در انتخابات توجه زیادی داشته باشند.

وی یادآورشد: باید با برگزاری انتخاباتی پرشور، اخلاق اسلامی، برادری، مودت، هماهنگی و وحدت در جامعه را حفظ و موجی از هم‌دلی و هم‌بستگی در کشور ایجاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =