کشورهای مستقل مانع جنایات مثلث ننگین تروریسم در بحرین شوند

کشورهای مستقل مانع جنایات مثلث ننگین تروریسم در بحرین شوند

محمدکریم عابدی، درگفت‌و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر لزوم جلب توجه جامعه جهانی به وقایع بحرین خاطرنشان کرد: کشورهایی که آزاداندیشند و زیر سلطه نیستند، قطعا در این زمینه با ایران به عنوان یک کشور مستقل که سیاست‌هایش را خودش مدیریت می‌کند، هم‌محور هستند.

وی افزود: ما باید جلوی چپاول‌گری لابی صهیونیسم و آمریکا را بگیریم و راه اصلی چنین اقدامی، متحد شدن کشورهای مستقل در مقابل مثلث ننگین تروریسم یعنی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است.

نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس، یادآور شد: پیام اسلام این است که مسلمانان و مومنان باید همیشه مدافع مظلومین و در ستیز با ظالمین باشند. این در حالی است که اتحادیه عرب درست برعکس این عمل می‌کند؛ هرجا مظلومی است، علیه او و هرجا ظالمی است، مدافع اوست. البته اینها نمی‌توانند تاریخ را تغییر دهند و لکه ننگین تحمیل کمپ‌دیوید از سوی انور سادات و مبارک به ملت مسلمان مصر را از دامان دنیاطلبان قدرت‌طلب پاک کنند.

عابدی، با بیان این‌که اتحادیه عرب دقیقا در مسیر انور سادات و مبارک حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: این اتحادیه دیگر صلاحیتش را از دست داده و تبدیل به باشگاهی برای لابی صهیونیست‌ها شده است؛ در حالی که این اتحادیه برای مبارزه با صهیونیسم تشکیل شده بود و ملت‌های عرب، سرانشان را برای این هدف به رسمیت می‌شناختند.

وی با بیان این‌که انقلاب و بیداری اسلامی در کشورهای مصر، تونس و لیبی مورد تایید جامعه اسلامی و ملت‌های مسلمان است، تصریح کرد: اتحادیه عرب در حالی با ملت سوریه ستیز می‌کند که از سوی دیگر برای بازپس‌گیری سرزمین‌های جولان کمکی نمی‌کند و این یک رسوایی بزرگ برای اتحادیه عرب است که با تزریق دلارهای بادآورده به مخالفین دولت بشار اسد، به دنبال ایجاد تنش در این کشور است. اتحادیه عرب به خوبی می‌داند که دوامی ندارد و همان‌طور که روزی میلیاردها دلار به صدام دادند و همان صدام بلای جانشان شد، امروز هم پیروزی نصیب آنها نمی‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در پایان با بیان اینکه مسلمانان باید همیشه مدافع مظلوم باشند، این سوال را مطرح کرد که امروز کدام ملت را می‌توان مظلوم‌تر از ملت بحرین که در نوک پیکان حمله دولت‌های غربی در کنار دولت آل خلیفه هستند، یافت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =