(پلیس ) اماکن کیست که برای مردم شهر پادگان درست کرده اند/ نیروی انتظامی مسئول حفظ نظام هستند نه چیز دیگری/رقصیدن زن و مرد به اسلام لطمه وارد نمی‌کند/آقای رئیس جمهور هم شجریان گوش می دهند

استاندار خراسان جنوبی گفت: در هیچ شهرستانی اداره اماکن وجود ندارد و فرمانده نیروانتظامی باید پاسخ گو باشد که این اماکن کیست و چکاره است؛ این چه تفکری است که برای مردم شهر پادگان درست کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خاورستان، سید علی اکبر پرویزی، استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در جمع هنرمندان اظهارکرد: بخشی از دغدغه های هنرمندان را به صورت مکتوب به دستگاه ها اعلام می کنم و از انها توضیح می خواهم و معاون سیاسی و استانداری انها را پیگیری می کنند و نتایج ان را در اخیار انجمن های هنری و اداره ارشاد قرار بدهد.

باید به حال هنر استان گریه کرد

وی تصریح کرد: باید به حال هنر در استان گریه کرد چراکه فضا، فضا خوبی نیست.

برخی از آقایان به نام دین با همه چیز مخالفت می کنند

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید فکر را عوض کرد این طور مشکل را حل نمی کنیم، تصریح کرد: تفکر را باید اصلاح کرد؛ با تفکر برخی از آقایان و افرادی که ابزار شدند و به نام دین با همه چیز مخالفت می کنند.

برخی ها موضوعاتی که به دین ارتباط ندارد را ابزار می کنند

پرویزی تاکید کرد: موضوعاتی که هیچ ارتباطی به دین ندارد را ابزار می‌کنند و برای استان سختی است.

وی بیان کرد: تفکرظالمانه ای در بخشی از جامعه رسوخ کرده و افراد انگشت شماری هستند و آنها موانع عمده خیلی از توسعه هستند.

برخی از مدیران می ترسند

استاندار خراسان جنوبی بیان اینکه افراد در حوزه های مختلف مشکلات دارند، گفت: برخی از مدیران می ترسند و من بارها گفتم هر مدیری، از ترس اینکه جاه و مقامش را از دست بدهد خدمت نکند نباید نامش را انسان گذاشت.

پرویزی با تاکید بر اینکه مدیریت که به هر قیمت نباید به آن توجه شود، گفت: اگر مدیری از یک مورد و موضوعی بترسد از همان موضوع و موضع از وی سوء استفاده می کنند و سوارش می شوند؛ هر کس دلببندد به این مدیریت ها انسان ذلیلی است.

وی گفت: همه ی ما مدعی هستیم که این استان استانی فرهنگی است چرا باید با دیگر استان ها در حوزه ی هنری آنقدر تفاوت داشته باشد.

بخش عمده ای از بودجه فرهنگی خارج از دولت است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش عمده ای از بودجه ی فرهنگی، خارج از دولت است، گفت: برخی از انتصابات حوزه ی فرهنگی خارج از دولت است و دولت فقط ضربه خور و پاسخ گو است و نقشی ندارد.

پرویزی اظهارکرد: اگر نیاز است بودجه فرهنگی را منتشر کنید تا ببینند در این مملکت چه خبر است.

وی تاکید کرد: غیر از آموزش و پرورش و آموزش عالی و اداره ارشاد که به دولت متصل بوده و همیشه ضربه خور است بقیه حوزه ها زیر نظر دولت نیستند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه درد شما درد ما هم است، گفت: من پست و مقام خودم را کنار گذاشته ام و نگران پست و مقام نیستم که این ها را میگویم.

پرویزی بیان کرد: باید فکر اساسی شود و جهت فرهنگی در این استان که همه انسان های متدین و خوش فکر هستند تغییر کند اما برخی اتفاقات تلخ افتاده است که انگار هنوز بیرجند شهر پادگان ها است و این اصلا مناسب مردم استان نیست.

باید با کمک هنرمندان تفکرات اصلاح شود

وی تاکید کرد: باید تفکر اصلاح شود و این کار بخش عمده آن بر عهده شما هنرمندان است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: همه باید کمک کنند تا این مسیر مسیری مناسب شود و هنگامی که مسیر آماده شود بحث بودجه و امکانت حل خواهد شد.

هیچ تصمیمی در کشور و استان بر خلاف قانون و مصوبات دولت قابل انجام نیست

وی با بیان اینکه هیچ تصمیمی در کشور و استان بر خلاف قانون و مصوبات دولت قابل انجام نیست، گفت: هیچ شورایی نمی‌تواند تصمیمی برخلاف قانون بگیرد و می تواند توصیه کند اما ممنوعیتی نمی تواند ایجاد کند.

پرویزی خاطرنشان کرد: در جاهایی که خلاف قانون عمل شود همانطور که تاکنون سکوت نکردم از این پس هم تحمل نخواهم کرد.

اماکن کیست که برای مردم شهر پادگان درست کرده اند

وی با تاکید بر اینکه در هیچ شهرستانی اداره اماکن وجود ندارد و فرمانده نیروانتظامی باید پاسخ گو باشد که این اماکن کیست و چکاره است، تصریح کرد: این چه تفکری است که برای مردم شهر پادگان درست کرده اند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سفر من به فردوس مردم آنجا به من گفتند ” به ما گیر داده اند که چرا نوشته اید غذای ایتالیایی و ایتالیایی خارجی است”، گفت: شورای امنیت کشور ابلاغ کرده است همه ی مراقبت ها را انجام دهید و به راحتی مجوز ندهید اما هنگامی که مجوز دادید باید پاسخگو باشید.

نیروی انتظامی مسئول حفظ نظام هستند نه چیز دیگری

پرویزی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی مسئول حفظ نظم و تنظیم ترافیک است در هیچ چیز دیگری نباید دخالت کند، گفت: اگر جرمی و خلافی اتفاق افتاد آن وقت مسئولانی که مجوز را داده اند پاسخ گو خواهند بود.

هنر به معنای ابتذال نیست

وی با بیان اینکه هنربه معنای واقعی اصلا ابتذال نیست و هیچ هنرمندی به دنبال ابتذال نیست، گفت: اینکه بد استفاده می شود نباید به پای هنر نوشته شود و مربوط به ذات هنر نیست.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه موضوعات و مشکلات را در مورد امکانات پیگیری خواهیم کرد، افزود: امیدوارهستیم تفکر مدیران استان در جهت حمایت ازهنر و فرهنگ شکل بگیرد و مدیرانی که نگران میز و صندلیشان هستند کنار بروند و خیلی خودشان و مردم را اذیت نکنند.

پرویزی ادامه داد: تخلیه ساختمان فرهنگ و ارشاد را پیگیری خواهیم کرد تا این ساختمان در اختیار انجمن های هنری قرار بگیرد.

وی افزود: انجمن های هنری اگر مایل باشند سالن های ارشاد را اداره کنند این موضوع را در جلسه شورای اداری تصویب خواهیم کرد.

رقصیدن زن و مرد به اسلام لطمه وارد نمی‌کند

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ” آقای رئیس جمهور به خراسان شمالی سفر کردند که من در حاشیه سفر به ایشان گفتم “مردم خراسان شمالی مردمی شاد هستند ساز ودهلشان تار ودف در همه حوزه ها هست و در مراسم عروسی های ما در منطقه باختاران ها به صورت خیلی مرسوم است که آقایان می رقصند؛ خانم ها می رقصند اماکنی هم وجود دارد که خیلی به اسلام ومسلمین لطمه وارد نمی شود”.

پرویزی با بیان این سوال که آیا شادبودن مردم به جایی آسیب می زند؛ گفت: نباید مرزبندی ها به گونه ای باشد که اگر ما دردمان بگوئیم شما عزیزان به درد ما خواهید گریست.

آقای رئیس جمهور هم شجریان گوش می دهند

وی گفت: رسانه ها از رئیس جمهور سوال کردند شما موسیقی گوش می دهید شجریان هم گوش می دهید گفته اند ” آره، مگر می شود گوش ندهم”.

هفت ماه است معطل برگزاری جشن برای استانداری هستم اما نتوانستم

استاندار گفت: هفت ماه است که پیگیرم این هستم تا به مناسبت هفته دولت و دهه فجر جشنی را برای خانواده استانداری برگزار کنیم که مشکل مالی هم نداشتیم؛ اما متاسفانه امروز متوجه شدم که درد و گیر کجا است.

پرویزی در خصوص تهمت ها و انگ هایی که زده می شود، بیان کرد: کسانی که دنبال این کارها هستند خیلی کم و انگشت شمارند و برخی از سایت ها و روزنامه ها دارند بد و بیراه می گویند که واقعا خیلی از اینها دروغ می گویند.

وی افزود:این افراد اگر کاری صورت می گیرد می گویند مال دولت گذشته است، که حتما مال گذشته است؛ همانطور که پروژه های نیمه تمام و اندک دولت خاتمی به احمدی نژاد رسید، ولی ما الان صدها هزار پروژه نیمه تمام به ما رسید و مکلفیم که اجرا کنیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهارکرد: جایی که کاری اجرا می شود را می گویند دولت کاری نمی کند؛ گازرسانی که می شود نماینده مجلس می گوید فلان اداره این کار را انجام داده است، آب رسانی که می شود می گویند مقام معظم رهبری دستور داده اند و بودجه تامین کرده اند و جایی که انجام نمی شود را به ما خرده می گیرند که شما کاری انجام نمی دهید و این وضعیت برای ما هم وجود دارد و دغدغه و توجه به سایت ها نداشته باشید.

پرویزی ادامه داد: خوشحالم که این سایت ها اینگونه صحبت می کنند چرا که باید روزی جوابگو باشند و اکراه دارند از اینکه بگویند دولت چه کاری انجام داده است و رسانه ها شدید ما را نقد می کنند.

وی بیان کرد: جاده بیرجند قاین و دیگر پروژه هایی که سال ها رها بوده اند در طی همین چند ماه پیشرفت های خوبی داشتند و ۷۰-۸۰ میلیارد تومان اعتبار تزریق کرده ایم اما رسانه ها مسیر دیگری را نشان می دهند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: اگربخواهیم به این رسانه ها توجه کنیم باید نسبت به کار در جامعه ناامید شویم آقای رئیس جمهور در سفری که به خراسان شمالی داشتند “در حاشیه سفر عرض کردم که مردم این استان مردمی بسیار شاد هستند و در همه حوزه ها سازهای خود را همراه دارند”.

شاد بودن مردم به جایی آسیب نمی زند

پرویزی اضافه کرد: در طی سفر روحانی به خراسان شمالی برای استقبال از وی موسیقی زنده اجرا شد که روحانی گفت این موسیقی چه اشکالی دارد و شاد بودن مردم به جایی آسیب نمی زند.

وی گفت: اگر موسیقی های سنتی و محلی حمایت می شد الان موسیقی های زیرزمینی نداشتیم و روش های نامناسب موسیقی به میدان نمی آمد.

کسانی که با تار و موسیقی عجین شده اند تماما متدین و معتقد هستند

استاندار خراسان جنوبی اظهارکرد: کسانی که با تار و موسیقی عجین شده اند تماما متدین و معتقد هستند و اکثرا با وضو تار را در دست می گرفتند اما رفتارهای ما باعث شد که اینها کنارگذاشته شود و اکنون افسوس می خوریم و تلاش می کنیم که به آن روزها برگردیم و باید به سنت ها و فرهنگ و آداب مردم توجه شود.

وی افزود: هر چه که گفته می شود رسانه ای می شود همانطور که نمازخانه اهل سنت ساختیم گفتند که استاندار تمام وقت خود را برای اهل سنت می گذارد.

استاندار خراسان جنوبی اظهارکرد: این وظیفه ماست که شرایط و فضا را عوض و بهتر کنیم و به مدیران توصیه می کنم که حضور پیدا کنند و از هر نوع هنری حمایت کنند.

موقعیت پیش بیاید برخی ناگفته ها را به رسانه ها خواهم گفت

پرویزی با اشاره به انتصاب مدیران فرهنگی افزود: برخی از مدیران ۱۰-۱۵ سال است که مدیرند و از دولت حقوق می گیرند؛ ولی در حوزه دولت نیستند. اما اگر لازم باشد حتما در رسانه ها و تلوزیون درخصوص برخی اتفاقات و اعتبارات، حقوقها و کمک هزینه هایی را که داده می شود، خواهم گفت.

وی بیان کرد: عده ای معدود و متعصب با عنوان لباس شخصی به مدیران فشار می آوردند؛ که این افراد عددی نیستند و اگر مردم پای کار باشند می شود آنها را اصلاح کرد.

وضعیت معیشتی هنرمندان یک درد است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه وضعیت معیشت هنرمندان واقعا یک درد است گفت: هنرمندی که نتواند زندگیش را تامین کند؛ قطعا باید هنر خود را رها کند و به سراغ کار دیگری برود، که این درد در تمام کشور وجود دارد و دولت تلاش می کند که خدمات و امکانات لازم را برای هنرمندان فراهم کند.

در حوزه ورزش هم گفته می شود که چرا به افرادی پول می دهید که بروند لخت؛ فوتبال بازی کنند

پرویزی افزود: همانطور که در حوزه ورزش مشکل اسپانسر داریم، در حوزه هنر هم مشکل اسپانسر داریم که شاید دلیل نبود اسپانسر هم مثل مدیران، ترس است که پای کار نمی آیند که در این خصوص اگر افرادی اسپانسر یک گروه هنری شوند؛ به آنها می گویند شما که متدین هستید، چرا می خواهید به دین آسیب بزنید؟ مثل همین که در ورزش هم گفته می شود که چرا به افرادی پول می دهید که بروند لخت؛ فوتبال بازی کنند که باید فضا عوض شود.

استفاده نشدن از سالن شهیدین قاسمی جز برای روضه؛ اصلا مناسب نیست

وی گفت: اینکه یک سالن به نام سالن شهیدین قاسمی است و باید تمام ایام سال تعطیل باشد جز مراسم روضه، اصلا مناسب نیست و بلاخره آنجا هم باید نمایش، تعزیه، تئاتر و … برگزار شود.

هیچ کس نمی تواند جلوی برگزاری جشن فارغ التحصیلی را بگیرد

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جشن فارغ التحصیلی اصلا ممنوع نیست و هیچ کس نمی تواند جلوی این موضوع را بگیرد بیان کرد: خود دانشگاه ها باید این جشن را برگزار کنند که در این خصوص سالن پیام نور را هم برای اجرای برنامه های گروه های هنری پیگیری خواهیم کرد.

پرویزی اظهارکرد: برادران و خواهران عزیز، باید دستگاه های کشوری را به انجام برخی از وظایفشان وادار کنید و شما باید فضای فرهنگی سالم را پررنگ کنید.

وی با اشاره به اینکه اصرار ما این است که در همه حوزه ها، بخش های تصدی گری را به مردم و موسسات غیر دولتی بدهیم گفت: نص صریح قانون است که اگر بخش خصوصی بتواند پروژه های نیمه تمام دولتی را اداره کند، پس از چندبار آگهی کردن و نبود متقاضی، تا ۸۰ درصد زیر قیمت کارشناسی شده واگذار شود و حتی می توان توافق کرد که ۲۰ درصد آن را هم اقساطی دریافت کرد و شرط این واگذاری این است که از کاربری خود خارج نشود.

در جایی که کار نشدن باشد دلیل آن را به مردم می گوییم

استاندار خراسان جنوبی اظهارکرد: یادگرفته ایم که در جایی که کار نشدنی است دلیل آن را به مردم بگوییم و در جاهایی هم که امکان انجام کار هست حتما اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

برخی فکر می کنند چون ما استانداریم نباید موسیقی گوش دهیم

پرویزی با اشاره به اینکه هیچ کس وجود ندارد که در ذات خود با هنر مخالف باشد و موسیقی را همه دوست دارند گفت: برخی ها فکر می کنند که چون ما استانداریم نباید موسیقی گوش دهیم.

وی تاکید کرد: ذات انسان ها هنر را دوست دارد و خداوند هم با همین دیدگاه ما را خلق کرده است،اما برخی ها تظاهر به مخالفت می کنند در حالی که در خلوت خود ماهواره هم نگاه می کنند.

دیدگاهی در “(پلیس ) اماکن کیست که برای مردم شهر پادگان درست کرده اند/ نیروی انتظامی مسئول حفظ نظام هستند نه چیز دیگری/رقصیدن زن و مرد به اسلام لطمه وارد نمی‌کند/آقای رئیس جمهور هم شجریان گوش می دهند

  1. استاندار کاره ای نیست که در نیروی انتظامی دخالت کند. ناجا در تابعیت مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا بوده و با هر گونه هنجارشکنی به شدت برخورد میکند حتی اگر هنجارشکن استاندار باشد.خراسان جنوبی استاندار هنجارافرین نمی خواهد.ناجا به وظایف قانونی خود عمل میکند استاندار محترم دوستدارند شکری بنوشند( رقص مختلط) تا بفهمند نیروی انتظامی کاره ای هست یا نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =